גאווה מקומית: להקת המחול הייצוגית של גן יבנה כבשה את פראג וזכתה בפרסים יוקרתיים (וידאו)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b6d4b30d-8704-48ad-900a-d2dc2aed2cfe','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b6d4b30d-8704-48ad-900a-d2dc2aed2cfe','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b6d4b30d-8704-48ad-900a-d2dc2aed2cfe','/dyncontent/2024/7/9/10bdc552-3f4a-46be-9cbd-a8aa9025ed7e.jpg',18143,'מעוצה אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b6d4b30d-8704-48ad-900a-d2dc2aed2cfe','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

בשבוע שעבר, להקת המחול הייצוגית של גן יבנה, בהדרכת אביבית אלמלם ודולב עובד שגיב, חזרה מפראג עטורה בפרסים יוקרתיים. הלהקה זכתה במקום הראשון בקטגוריה היוקרתית "תיאטרון מחול" בתחרות המחול הבינלאומית בפראג, ואף קיבלה פרס מיוחד "בחירת התיאטרון הלאומי של פראג לכוריאוגרפיות הטובות ביותר". התחרות, שמתקיימת כבר למעלה מ-20 שנה, מושכת אליה להקות מכל רחבי העולם, והשנה, גן יבנה ייצגה את ישראל בכבוד רב, והביאה גאווה גדולה למתנ"ס גן יבנה ולקהילה כולה

התחרות הינה היוקרתית ביותר והוותיקה ביותר באירופה, חגגה השנה 20 שנה לפעילותה, המארגנים הן אנשי אומנות מהתיאטרון הלאומי של פראג , צוות שופטים היה מורכב מאנשי אומנות ומחול בכירים. התחרות הינה אחד הפעלים המוצלחים ביותר של העיר פראג.

באדיבות אביבית אלמלם

מעבר לזכייה במקום הראשון, רקדניות המרכז למחול AVIVIT DANCE ART  ייצגו את מדינת ישראל במחאה אומנותית חזקה. הריקוד הזוכה, "Uprising", עוסק בתהליך שנשים עברו לאורך ההיסטוריה ובכוחן המשמעותי. הריקוד המרגש והעוצמתי משלב אלמנטים של מחול מודרני ותיאטרון מחול, ומעביר מסר חברתי חשוב על העצמה נשית, שוויון וצדק.

 

בסיום הריקוד, אביבית אלמלם, כוריאוגרפית ומנהלת המרכז למחול בגן יבנה, שיתפה את הקהל במסר אישי ומרגש על האירועים שהתרחשו בישראל ב-7 באוקטובר, וקראה לכולם לגנות את הברבריות, הטרור והניצול של נשים. "הרגע הזה שווה כל פרס", אמרה אביבית, "ואני יודעת שגם הרקדניות האיכותיות שלנו מרגישות כך" הוסיפה.

 

הזכייה בתחרות היא תוצאה של עבודה קשה, השקעה ומסירות של הרקדניות והצוות המקצועי. רפי אברג'ל, מנהל המתנ"ס, אמר: "אנו גאים בהישג המרשים של להקת המחול הייצוגית שלנו. ההשקעה בחוג הזה, המחשבה על הוצאת היצירתיות לפועל והביטוי שלה בתמיכת המתנ"ס והצוות, הוכיחו את עצמם שוב ושוב. אנו מאמינים בחשיבות של תמיכה באמנות ובביטוי היצירתי של התחושות והרגשות הלאומיים והאישיים, והזכייה בתחרות היא הוכחה לכך".

 

באדיבות אביבית אלמלם

מורן לוי, מנהלת מחלקת חוגים במתנ"ס, עסקה בהוצאת הפרויקט אל הפועל מאחורי הקלעים, והייתה גורם משמעותי בהצלחת הלהקה:  "הרקדניות עבדו קשה מאוד לקראת התחרות, והן ראויות לכל ההערכה והגאווה", אמרה מורן. "ההשתתפות בתחרות יוקרתית שכזו דורשת משאבים רבים, תיאומים מורכבים ותמיכה לוגיסטית, ואני שמחה שיכולתי לסייע להן להגשים את חלומן ולהביא כבוד לגן יבנה".

 

מתנ"ס גן יבנה, כחלק מחזונו לקידום תרבות וחינוך בישוב, שם דגש על טיפוח כישרונות בקרב ילדים ונוער. המתנ"ס מציע מגוון רחב של חוגים ופעילויות, ומעניק תמיכה מקיפה למשתתפים, החל מהדרכה מקצועית ועד ליווי והכוונה בדרך להגשמת חלומותיהם. הזכייה של להקת המחול הייצוגית היא דוגמה מובהקת למחויבות המתנ"ס לקהילה ולתושביה, ולשאיפה המתמדת למצוינות והצלחה.

 

אחד החוגים הבולטים במתנ"ס הוא חוג המחול של אביבית אלמלם, שנותן מענה לטווח גילאים רחב ומתפתח כל הזמן בזכות הפלטפורמה שמספק המתנ"ס. המתנ"ס גאה להיות בית חם לכישרונות הצעירים של גן יבנה, ומאמין כי כל ילד וילדה יכולים למצוא בו את המקום לפרוח ולצמוח, בין אם זה במחול, במוזיקה, באומנות או בכל תחום אחר.

 

 "אנו מזמינים את כל תושבי גן יבנה להצטרף לחוגים ולקחת חלק בפעילויות המגוונות שאנו מציעים. יחד, נוכל להמשיך ולבנות קהילה תוססת, יצירתית ומלאת השראה" אומרים לגן יבנה נט נציגי מתנ"ס גן יבנה.

 

באדיבות אביבית אלמלם

מדברי מארגנת המשלחת והכוריאוגרפית של הריקוד הזוכה אביבית אלמלם: "היה מאתגר להוציא משלחת לאירופה  בשנה קשה זו והיו לי לא מעט  התלבטויות . אבל הרגשתי מחויבות כלפי הרקדניות הבוגרות שלי שהתאמנו שנים רבות בהתמדה ומסירות  בכדי להגיע לרמת ביצוע שמאפשרת השתתפות בתחרות בינלאומית.   הרקדניות המדהימות שלנו שבעוד כמה חודשים יהפכו לחיילות וישמרו עלינו בגבולות בהחלט ראויות למאמץ שלנו , המאמץ של צוות המחול ושל צוות המתנ"ס שתמך במשלחת.

בנוסף , לקחתי את הפרויקט כהזדמנות  לייצג את ישראל  בבמה באירופה בעת הזאת, ולכן כל הריקודים, למרות שהיו בסגנונות שונים, העבירו מסר ברור לצופים באירופה – והמסר הוא : זכותנו על הארץ ! זכותנו להגן על עצמנו ! זכותנו לתקווה ! והחשוב ביותר שאין שום הצדקה לטבח הנורא של ה 7 באוקטובר!

באדיבות אביבית אלמלם

הריקוד הזוכה משווייך לקטגוריה של תיאטרון מחול ונקרא " Deliver us  מתאר את היציאה מעבדות לחירות , יציאת מצריים וזכיותינו ההיסטורית על הארץ.

הריקוד " תפילה " פולקלור ישראלי שעשתה דולב עובד שגיב ,הביא את התקווה והתפילה לחזרת החטופים. דואט נפלא של בר אלדר וטל ביטרן דבר על תופעת הפוסט טראומה שלוקים בה חיילנו האהובים.

את המסר המשמעותי ביותר הכנסתי בדומייה מוחלטת  בסיום ריקוד מדהים שנקרא  uprising, לחיזוק מעמד האישה , בטקסט שעלה לאט מהאדמה אל המסך  שתפתי את הקהל  במה שקרה לנשים ב 7 לאוקטובר...ביקשתי מהן לדמיין לרגע , שזו מישהי שהם מכירים כמו : אמא, אחות , חברה .   התגובה של הצופים הייתה הלם ואחר כמה שניות מחיאת כפיים. מבחינתי הרגע הזה שווה כל פרס.

אז לסיכום אני מאוד שמחה על הזכייה במקום הראשון  וגאה מאוד ברקדניות אך הדבר שגרם לי את הסיפוק הגדול ביותר הוא המסר שהעברנו לצופים מהעולם. ואני יודעת שגם הרקדניות האיכותיות שלנו חשות כך.

באדיבות אביבית אלמלם

המשלחת יציאה לשמונה ימים ארוכים מאתגרים ויפים  בהן, במקביל לאימונים חזרות ותחרויות הן קיבלו בשעות הבוקר, השתלמות במחול בסגנונות מודרני, בלט , והיפ הופ בהדרכת מורים בכרים מפראג.

וכמובן , נותר זמן לטייל ברחובותיה היפים של פראג, ביקור במוזיאון הלאומי הצ'כי , צפייה במופע בלט "רומיאו ויוליה"

הלהקה חזרה לארץ מאוחדת ומגובשת  ובשדה התעופה חיכו להן המשפחות המקסימות עם פרחים בלונים ועם המון המון גאווה ואהבה."

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה