מנהגי חג השבועות

$(function(){setImageBanner('23327658-13cd-40a6-97d4-f040b90de2a1','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37829,'Image','');})

"בחג שבועות תעשה לך..." הוא אחד מהציטוטים של שירי חג השבועות, ואכן אנו בחג זה עושים לנו! זאת אומרת עושים לנו עוגות גבינה, מאפים עתירי קלוריות, פסטות וכל מה שגורם לג'ינס להתפקע על גופינו.

אבל מה המקור למנהג אכילת הגבינות? ואיזה מתכונים חלביים לשבועות יגרמו לכם להזיל ריר? הכל בהמשך!

בחג השבועות אחד המנהגים הבולטים הוא לאכול מוצרי חלב בלבד, כאשר מקורו של המונהג מוזכר כמובן כבר בספר ראשונים שבו מספרים כי בני ישראל נהגו לאכול חלב ודבש בחג מפני שקבלת התורה בהר סיני הייתה מתוקה כמו חלב ודבש. כאשר הפירוש החז"לי הוא כי "כמו שתינוק יכול להתקיים רק בזכות חלב אימו, כך התורה מספקת תזונה רוחנית למאמינים".

בנוסף גם בשיר השירים מצוין כי המשפט "דבש וחלב תחת לשונך" שמשול לחג השבועות, כמו גם שאכילת מוצרי החלב נועדה לציין את 40 הימים שהמתינו לבני ישראל למשה בהר סיני כאשר לאחר מכן קיבלו את התורה, מה שמחזיר לנושא החלב והדבש המובטחים בעת קבלת דברי התורה בהגיעם לארץ המובטחת.

מלבד זאת בחג השבועות ישנם שלל מנהגים כמו הענקת טנא הלוא הוא סל יפיפייה שבו מוענקים שלל פירות, כאשר סל זה מסמל את חג הקציר והוא חג שמתרחש בתקופה זאת ונקרא גם חג הביכורים ובו חוגגים החקלאים את קציר תבואתם.

מנהג נוסף שחלק מהאנשים יקראו לו גם מנהג מפוקפק הוא התזת מים איש על רעיהו ומקיים "מלחמות מים" אבל טרם נודע מהיכן מגיע מנהג נלוז ומרגיז זה.

pixabay‏

זה לבן על לבן – כמה מתכונים שיעשו לכם חג טעים ומשמין!

עוגת גבינה

עוגת הגבינה המפורסמת היא כזאת שאי אפשר בלעדיה ולכן כל אחד חייב ללמוד כיצד מכינים אותה:

מצרכים לעוגת גבינה פשוטה ובחושה שקל מאד להכין:

 גרם גבינה לבנה500

כוסות סוכר 1.5

חצי כוס  שמן

שקיות סוכר וניל 2

3ביצים

2 כוסות קמח תופח

 

אופן ההכנה:

בקערה גדולה מערבבים את הגבינה הלבנה עם הסוכר הרגיל והסוכר וניל. לאחר מכן מוסיפים את הביצים וממשיכים לערבב. מוסיפים קמח בהדרגה והתנועות קיפול לקבלת בלילה חלקה. משמנים תבנית עגולה בינונית ויוצקים את העוגה עד לשלושת רבעי מגובה התבנית. אופים בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות במשך ארבעים דקות.

מאק אנד צ'יז

מאק אנד צ'יז (מקרוני עם גבינה) הוא מאכל אמריקאי למדי, שמוגש כמעט בכל בית בארצות הברית, אבל הוא מספיק טוב כדי שגם אנחנו נכין אותו וזאת בעיקר משום שהוא קל במיוחד להכנה!

מצרכים למאק אנד ציז':

300 גרם גבינה צ'דר (או כל גבינה עם טעם חזק שיש במקרר).

 פסטה בצורות (קונכיות, ביסלי ועוד)300

כוס חלב

50 גרם חמאה

כף קמח

אופן ההכנה:

מרתיחים את הפסטה לפי הוראות השימוש במים עם מעט מלח. בינתיים בסיר קטן מכינים רביכה של החמאה עם כף הקמח. כאשר החמאה מומסת מוסיפים כוס חלב פושר או חמים ומערבבים עד לקבלת רביכה קלילה.

כעת לאחר שהפסטה רתחה, מסננים אותה ומעבירים אותה לתבנית גדולה ורחבה, ומערבבים אותה עם הרביכה שהכנתם היטב. מכניסים ל 20 דקות לתנור ב 180 מעלות.

סלט יווני

הסלט היווני הוא סלט קליל שמתאים לכל בית בישראל!

מצרכים לסלט יווני:

מלפפונים חתוכים לקוביות

עגבניות שרי חתוכות לחצי

זיתים שחורים מגולענים

בצל סגול

גבינה בולגרית חתוכה לקוביות

זעתר טרי

אופן ההכנה

חותכים את כל הירקות ומעבירים לקערה שטוחה. מפזרים זעתר מעל הירקות, ומכינים רוטב ויניגרט משמן זית, חומץ, לימון ודבש. מערבבים ואוכלים בתיאבון!

חג שמח!

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה