תמונה ראשית

פיני כובש: 3 צנצנות וים של סבלנות

$(function(){setImageBanner('f10dcb05-9508-4574-b5b2-4cebde14f4e4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37829,'Image','');})

רגע לפני שהעונה הקצרה שלהם חולפת, פיני מרענן את מדף הכבושים עם פקוס, שקדים ירוקים ושום טרי. וגם: אל תפספסו את עונת החומוס הירוק

צנצנות כבושים. צילום: ריאן

הגיע הזמן לרענן את מדף הכבושים, וכמו תמיד אני זורם עם העונה. עכשיו הזמן של השום הטרי, של הפקוס והשקדים הירוקים. לשלושתם עונה קצרה ביותר.

כדאי להזדרז. הפקוס - סוג של מלפפון ערבי, יותר נכון חצי מלפפון־חצי קישוא, צבעו בהיר ועדין וקליפתו מעין אפרסק ירוק. כדאי לבחור קטנים, צרים ונוקשים. מתקבלת צנצנת כבושים בטעם מיוחד.

צנצנת השום הטרי מלמדת אותנו שיעור בדחיית סיפוקים. הצנצנת הזאת מתגבשת עם השנים ואפילו שנים רבות.

מדובר בדליקטס אמיתי שמשתבח עם הזמן. הוא מתרכך והופך להיות מתקתק, בקיצור חגיגת טעמים מסחררת. התהליך איטי, שנה־שנתיים עד שהוא מתחיל להתגבש, לכן כדאי להכין צנצנת גדולה, וכמו יין טוב שומרים לחגיגות מיוחדות.
באשר לצנצנת השקדים - כדאי להכין רק אם אתם מוצאים עדיין את הצעירים והרכים. אם כבר פספסתם את העונה חכו לשנה הבאה.

לצד השלישייה הנחמדה הזאת הכנתי סלט של חציל שרוף מתובל ביוגורט ובגרגירי רימון. הסלט נפלא בעיקר לצד השום הכבוש.

כדאי מאוד לא לפספס גם את עונת החומוס הירוק, בשווקים ערביים או בבסטות וחנויות מיוחדות. קולים בתנור כמו פיצוחים - על חום גבוה של כ־200 מעלות. מערבבים כוס גדולה של מים חמים עם כף מלח גס עד להמסתו, יוצקים על תרמילי החומוס בצורה שווה, וקולים כ־20 דקות עד שהם מתרככים ומקבלים צבע שחום עדין. הריח והטעם מסחררים.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה