מה עוקץ אותך?

$(function(){setImageBanner('ae326c73-2090-4462-9c11-9f9c15f4992c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בשיתוף פעולה של מחלקת התברואה ומועצת גן יבנה מתבצעות פעולות שונות למניעת התרבות של יתושים בכלל ויתושים מסוג 'נמר אסיאתי' בפרט. בכדי לוודא הצלחת המבצע, התושבים מתבקשים לבצע טיפול מונע בסביבתם הקרובה

צילום: Pixabay

מידי שנה, עם תחילתה של עונת הקיץ, המועצה המקומית גן יבנה מבצעת פעילות ניטור למניעת דגירות של יתושים במקווי מים עומדים. היתושים, מלבד היותם מטרד לתושבים, עלולים לגרום גם לבעיות תברואה ולמחלות ולכן המועצה מבצעת ניטור וטיפול מונע מבעוד מועד ומפרסמת הנחיות עבור התושבים. מי שאמונים על ביצוע טיפולי המניעה הם צוותי מחלקת התברואה במועצה, שמטפלים במהירות בכל תלונה בנושא שמגיעה למוקד על מנת למנוע התפשטות המטרד, מאתרים מקווי מים עומדים שבהם עלולים היתושים להתרבות,  מבצעים הדברה במוקדי דגירה ועוד. חשוב לדעת כי היתושים מסוג נמר אסייתי דוגרים במקוואות מים קטנים מאד כדוגמת צלוחיות, תחתיות עציצים ועוד ופעילותם מתרחשת בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב.

להלן פעולות המניעה אותן התושבים מתבקשים לנקוט בסביבתם הקרובה:

  • ריקון כל כלי קיבול אשר מכיל מים עומדים ושנמצא בחצר או על גג הבית (כדי נוי, עציצים, אדניות, צמיגים, מרזבים, ניקוז מזגנים ועוד).
  • ווידוא שאין נזילות מצנרת המים בגינות ושלא נוצרו שלוליות שעלולות לשמש כקן לדגירת היתושים וכמובן, לדווח למוקד העירוני על פיצוצים ונזילות מים.
  • לוודא שאין דליפות ביוב, ושכל פתחי המערכת אטומים היטב.
  • בבריכות שחייה שאינן בשימוש מומלץ לרוקן את המים או להדביר בחומר מאושר.
  • מומלץ להתקין רשתות על פתחי החלונות, ולהפעיל מאווררים.
  • מומלץ להשתמש במכשירים דוחי / קוטלי יתושים כגון: מנורות סגולות, סלילי בעירה, מכשירים

חשמליים לפיזור תרסיסים דוחי יתושים וכד'.

במועצה מדגישים כי הפעולות אותן היא מבצעת אמנם מובילות לירידה בכמות היתושים, אך רק באמצעות שיתוף הפעולה, יחד עם התושבים, נוכל למנוע את התפתחות היתושים בצורה המיטבית.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה