סוף סוף: תחבורה ציבורית יעילה וזולה

$(function(){setImageBanner('b733e5be-0b57-41fa-95cb-a9ccba87e452','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מהיום נכנס לתוקף החלק האחרון ברפורמת התחבורה הציבורית שמוביל משרד התחבורה בשנתיים האחרונות. הכרטיס החופשי (יומי וחודשי) שיפעלו מעכשיו בכל הארץ יוכלו לספק מעבר חלק בין הפלטפורמות השונות של התחבורה הציבורית (רכבת, אוטובוס וכו׳) עם אותו כרטיס ללא צורך בתשלום נוסף

צילום: אילוסטרציה

מהיום (רביעי) תחל הוזלת תעריפי הנסיעה בקווים הבינעירוניים של התחבורה הציבורית. הרפורמה כוללת הוזלה של עשרות אחוזים במחירי תעריפי הנסיעה, שיוצעו לנוסעים באמצעות כרטיסי "חופשי יומי" או "חופשי חודשי". מהיום בזכות הכרטיסים אלה הנסיעה תהיה ללא  הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית - אוטובוס, רכבת ישראל, רכבת קלה, מטרונית ובקרוב גם במוניות השירות. משמע שאפשר לעבור בין הפלטפורמות השונות ולהנות ממחיר אטרקטיבי.

מהלך זה הוא השלב האחרון של רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית. השלב הראשון כלל הוזלת תעריפים בארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. בשלב השני, שיצא לדרך מספר חודשים לאחר מכן, הורחבה הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ. שנה לאחר תחילת הרפורמה בוטל המע"מ על כל תעריפי הנסיעה העירוניים והבינעירוניים, בתחבורה הציבורית.

משרד התחבורה מסביר כי שיעור ההוזלה בכרטיס היומי חושב בהשוואה למחיר של 6 נסיעות (2 נסיעות בינעירוניות ו-4 עירוניות) - מה שמאפיין נסיעה ממוצעת של נוסע במהלך יום עבודה אחד. בפועל, מי שרוכש כרטיס יומי יוכל לבצע מספר נסיעות ללא הגבלה.

לדוגמה: כרטיס חופשי יומי לנסיעה בין ירושלים לתל אביב יעלה 32.50 שקלים. זאת בעוד שמחיר נסיעה הלוך ושוב בין ירושלים לתל אביב + ארבע נסיעות עירוניות עמד עד כה על 55.60 שקלים.

כרטיס חופשי יומי בין מטרופולין חיפה למטרופולין תל אביב במחיר של 40 שקלים. כרטיס זה יאפשר נסיעה חופשית מנהריה ועד אשדוד, ויכלול בין היתר את היישובים מעלות, עכו, נהריה, כרמיאל, חיפה והקריות, נצרת, יקנעם, חדרה, נתניה, רעננה, הרצליה, ראש העין, מודיעין, רחובות, אשדוד, גן יבנה וערי גוש דן.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה