איך מלמדים מהי נתינה ב-2018?

$(function(){setImageBanner('7af60b0d-6e3a-4108-8848-a684ab98088f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בבית ספר ׳מכבים׳ באחת הכיתות הצליחו בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל ללמד את התלמידים ״שיעור העוסק בנתינה, עזרה הדדית והכרת האחר״. בין העיסוקים היומיומיים שלנו הצליחו הורי הנהגת הכיתה והמחנכת להוביל לפרויקט ייחודי בין כיתה ה׳2 בבית ספר ׳מכבים׳ לגן דולפין באשדוד

תלמידי כיתה ה׳2 בית ספר ׳מכבים׳

לצד הלימודים לאורך כל השנה בהם תלמידי בית הספר, ׳מכבים׳, רוכשים ידע דרך שיעורי בית ומבחנים, כיתה ה׳2 בניצוחה של המורה שגית הולכים צעד אחד קדימה. לקראת חג הפסח תלמידי הכיתה אספו עשרות צעצועים, משחקים, בגדים ומזון. ארזו הכול ועטפו עם הדבקת ציורים שציירו בידיהם על הקרטונים וכל זה עבור ילדי גן דולפין באשדוד ועבור עוד שני גנים מיעוטי יכולת באשדוד.

הכול התחיל מפרסום בפייסבוק בפורים שנה שעברה. איילת בני, תושבת היישוב, ראתה בעמוד הפייסבוק שלה שבגנים מעוטי יכולת באשדוד זקוקים לתרומות. איילת מספרת לנו: ״נתקלתי במודעה והחלטתי לראות איך אני גם יכולה לעזור, תרמתי בזמנו  לגן עשרות תחפושות ומשלוחי מנות לילדי הגן. ככה יצא והכרתי את הגננות עדנה וליבנת״.

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית פנתה שגית (המורה של ה׳2) להורי ההנהגה בכיתה במטרה למצוא פרויקט התנדבותי לכיתה. בין הורי התלמידים הייתה איילת שמיד חשבה על המקום האידיאלי כפרויקט התנדבותי- גן דולפין! משיחה אתנו, מספרת לנו שגית: ״פניתי להורים שמאוד שמחו לקחת חלק, אחרי שאיילת סיפרה לכולנו על התרומה שעשתה בחג פורים ועל גן דולפין, התחלנו לגשש האם יש אפשרות לשיתוף פעולה״. אחרי כמה שיחות טלפון, הגננות נענו להצעה.  

שגית ממשיכה: ״שוחחנו עם עדנה וליבנת הגננות, שתיהן סיפרו על מצוקה כלכלית קשה בגנים. מדובר בגנים שברובם מתחנכים ילדים ממשפחות במצב סוציואקונומי נמוך. החלטתי יחד עם איילת ותלמידיי להרים את הכפפה ולתרום לגן״. במהלך כל החודש שלפני חג פורים, התלמידים בשיתוף פעולה מלא עם ההורים נרתמו בהכנות. ההורים הביאו מצרכים למשלוח המנות, הילדים לקחו על עצמם לארוז לבד את המשלוחים ולכל משלוח הוסיפו ברכה אישית.

תעודת הוקרה

לשגית היה חשוב לציין כי: ״התלמידים התרגשו מאוד מעצם העשייה והידיעה שהם עתידים לשמח אחרים, ועל אחת כמה וכמה התרגשו שמדובר בילדים קטנים. זה היה מרגש מאוד לראות את כולם לוקחים חלק בעשייה״. לקראת פורים נאספו כל המשלוחים והועברו על ידי שגית ואיילת לגן דולפין. הן משתפות אותנו כי ילדי הגן חיכו בציפייה גדולה, כמו כן צוות הגן החליט על דעת עצמו לכבד את תלמידי הכיתה ומורה שלהם על ידי ברכה שתלו בגאווה בכיתה יחד עם אלבום ציורים

אך פה זה לא נעצר, הפרויקט עשה כ"כ טוב לתלמידים ולילדי הגן, ולכן החליטו להמשיך לסבב נוסף. הם ניצלו את ניקיונות פסח ואספו בגדים ומשחקים במצב טוב בשביל להביא במתנה לילדי הגן. מספרים לנו שתוך יומיים בלבד, כיתה ה2 בבית ספר מכבים הפכה לבית אריזה. התלמידים, מיינו, ארזו, קיפלו ותוך כדי התגבשו. את כל הארגזים הם העבירו דרך הגננת ליבנת בדיוק ביום המעשים הטובים שחל החודש, השלב הבא יעסוק בפעילות יצירה שהתלמידים יעבירו לילדי הגן.

חלוקת משלוחי המנות

פנינו לעדנה הגננת, היא סיפרה לנו שגן דולפין ממקום ברובע ג׳ באשדוד. ״ילידי הגן מגיעים ממשפחות מעוטות יכולת ככה שהחיבור בין הגן לתלמידי בית הספר הוא פשוט מדהים, הם נורא מתרגשים כשאנחנו מספרות להם על הפעילות הבאה שתתקיים. כמו כן חשוב לי לומר תודה גדולה לאיילת שהרימה את הכפפה, בזכותה היום אנחנו עדים לחיבור נפלא כל כך שנותן המון״

את הסיפור הזה היינו רוצים לסיים עם המילים של שגית, המורה: ״מבחינתי השיעור החשוב ביותר נלמד, שיעור העוסק בנתינה, עזרה הדדית והכרת האחר״. השנה תלמידי כיתה ה׳2 בבית ספר ׳מכבים׳ לא למדו רק חשבון, עברית, היסטוריה ואנגלית אלא גם שיעור חשוב נתינה וערכים, נאחל לעוד פרויקטים מבורכים כמו זה ועשייה פורייה.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה