חוויה לכל החושים בבית הספר מכבים

$(function(){setImageBanner('3ce93035-d659-4a93-a6f6-f9bb48db06d8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

התלמידים והמורים עברו תהליך למידה משמעותית להגבר המודעות לקבלת השונה באמצעות התנסות חווייתית עם מגבלות והיכרות אישית עם אנשים עם מוגבלויות שונות

ֿפעילות נגישות בבית ספר מכבים

ביום שני (5.3) התקיימה פעילות חינוכית מיוחדת וערכית בבית הספר "מכבים", בנושא קבלת השונה. הפעילות התקיימה במסגרת תכנית "שווה לכולם" של קרן אריסון ובשיתוף ותמיכה של המועצה המקומית גן יבנה.

כך, תלמידי בית הספר עברו תהליך למידה משמעותית להגברת המודעות לקבלת השונה באמצעות התנסות חווייתית שבמסגרתה כל תלמיד התנסה בהתמודדות עם מגבלה. התלמידים הכירו אנשים עם מוגבלויות שונות וקיבלו הצצה מיוחדת לחייהם, לקשיים עמם הם מתמודדים, האתגרים והניצחונות שהם חווים בחיי היום יום שלהם.

תכנית ׳שווה לכולם׳

בשני השיעורים הראשונים, עסקו התלמידים בהיכרות עם המושגים "דמיון" ו-"שוני" ושוחחו על שונות פיזית, שונות אישיותית ושונות שמהווה מוגבלות מהותית בהתנהלות היום יומית. לאחר מכן עברו התלמידים בתחנות השונות, נחשפו לאנשים עם מוגבלות בראייה, מוגבלות בשמיעה ומוגבלות בתנועה. בכל אחת מהתחנות הכירו התלמידים מדריך או מדריכה עם אותה מוגבלות שתיאור בפניהם את הקשיים, ההצלחות ודרכי התמודדותם עם המוגבלות.

בכל תחנה התלמידים התנסו בחוויות שונות

בכל אחת מהתחנות התלמידים התנסו בהתנסות חווייתית מיוחדת עם אותה המוגבלות, לדוגמה – מסלול מכשולים על כסא גלגלים, טעימה עיוורת של גלידה, סדנה פעילה לחוויית עולמם של לקויי השמיעה ועוד. בסוף היום גם מורי בית הספר עברו הדרכה, הרצאת נגישות וארוחת חושים מיוחדת שבמהלכה חוו מהי המשמעות להיות בעל מוגבלות דרך התמודדות עם ארוחה, כאשר בכל מנה "נלקח" מהמורות חוש אחר (ראייה, שמיעה, מוטוריקה עדינה ועוד).

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה