ליווי אישי לכל חייל: תוכנית מיוחדת מסייעת לחיילים להתמודד עם קשיי השירות הצבאי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8f9dbf28-90cd-4c5c-bd15-29a14b032a59','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8f9dbf28-90cd-4c5c-bd15-29a14b032a59','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26400,'Image','');},15]]);})

"בחברת אחיי" – תוכנית של עמותת "מניפה" מחברת בין חיילים החווים קשיי הסתגלות בצבא לבין מנטורים, ואלו מספקים לחיילים ליווי אישי לאורך שירותם. רכזת מחוז דרום: "אנחנו מחברים מנטורים איכותיים לחיילים עם קשיי הסתגלות, במטרה שיוכלו להמשיך ולשרת שירות משמעותי". אם אתם חיילים או חיילות שצריכים ליווי או מעוניינים להתנדב ולעזור לחיילים, הכתבה הזו היא בשבילכם. 

הגיוס לצה"ל טומן בחובו לא מעט חששות, מהבקו"ם ועד ליחידה, וגם במהלך השירות. חיילים רבים עומדים בפני קשיי הסתגלות כמו קבלת מרות, אורח חיים שונה, ואובדן החופש הטבעי שהיה להם לאורך חייהם. חלק מהחיילים אף עומדים בפני קשיים כלכליים קשים, שמאלצים אותם במקרים רבים לעבוד במהלך שירותם הצבאי במסגרת חוץ צבאית כדי לממן את מחייתם.

השירות הצבאי כרוך לעתים בהסתגלות לא פשוטה. צילום:בן שיף

אך החיילים לא חייבים וגם לא צריכים לעבור את זה לבד. תוכנית ליווי אישי לחיילים בשם "בחברת אחיי" החלה לפעול לאחרונה בבאר שבע והדרום. התוכנית מטעם עמותת "מניפה" שואפת לחבר בין חיילים וחיילות שחווים קשיי הסתגלות, למנטורים המלווים אותם באופן אישי לאורך שירותם. המנטורים והמנטוריות הם מגיל 24 ומעלה, רובם מעל גיל 35, אך לא רק. מדובר באזרחים בעלי תפיסת חיים משמעותית, בוגרי שירות צבאי בתפקידים מגוונים, שמלווים חיילים ומהווים עבורם כתף תומכת. 

טל כהן, רכזת מחוז דרום של תוכנית "בחברת אחיי" מסבירה "המנטורים והמנטוריות שלנו מגיעים מכל תחומי החיים - עורכי דין, רואי חשבון, אנשי עסקים, עובדי הייטק, מורים ועוד. כל אחד מביא איתו את הידע והניסיון שלו במטרה לעזור לחיילים ולחיילות ולהתמודד עם הקשיים המלווים את השירות הצבאי שלהם".

איך אתם בוחרים את המנטורים שלכם? הם עוברים הכשרה מסוימת?

"קבענו סף גיל של 24 מתוך תפיסה שמנטור מבוגר הוא גם בעל ניסיון. המנטורים והמנטוריות שלנו עוברים הכשרה בה הם מכירים את עולם הצעירים ונוער בסיכון, בדגש על השירות הצבאי. שם הם מקבלים כלים שיסייעו להם ללוות את החיילים. נוסף על כך, המנטורים עוברים השתלמויות תקופתיות ומקבלים ליווי של רכז אזורי לכל אורך התקופה".

המנטורים עוברים השתלמויות תקופתיות ומקבלים כלים וידע המסייעים להם לעזור לחיילים. צילום: "בחברת אחיי" עמותת מניפה.

מה עושה המנטור בפועל?

"המנטור/ית מלווה אישית את החייל או החיילת ונמצא איתו בקשר רציף. הם נפגשים לפחות אחת לשבועיים, ובשאר הזמן הם בקשר טלפוני לפי הצורך. המטרה בליווי אישי היא ליצור קשר עמוק וארוך טווח בין המנטור/ית לבין החייל/ת, כך שהחייל ירגיש שיש לו הכוונה וכתף תומכת".

כשאת מדברת על קשיי הסתגלות, למה הכוונה?

"יש מגוון רחב של קשיי הסתגלות. יש חיילים שמתקשים להסתגל למשמעת הצבאית וחלקם מתגייסים עם מוטיבציה נמוכה לשירות, או מתלבטים אם להתגייס בכלל. חלקם באים מרקע משפחתי מורכב או ממצב סוציו-אקונומי נמוך, ורבים מהם חווים קשיים רגשיים. אנחנו שם כדי לעזור להם להתמודד. המטרה שלנו היא לסייע לכמה שיותר חיילים בעזרת ליווי אישי של מנטורים איכותיים".

מה לגבי סיוע כלכלי לחיילים?

"אנחנו כתוכנית לא מעניקים סיוע כלכלי. אם חייל נתון בקשיים כלכליים אנו מחברים בינו לבין הגופים השונים בצבא ומחוצה לו ופועלים למצוא פיתרון בהקדם האפשרי. בין היתר, אנחנו פועלים לסייע לחיילים בעזרת גופים רשמיים ברשויות השונות וגם מול הסנגוריה הצבאית".

"בחברת אחיי" היא אחת מן התוכניות הרבות של עמותת "מניפה", המפעילה מרכזים טיפוליים וסיוע לנוער בסיכון ברחבי הארץ. התוכנית מפעילה שירותים ומסייעת לחיילים בכל רחבי הארץ מדרום ועד צפון.

לתוכנית הזו תרצו להתגייס - מנטורים למען חיילים. צילום: "בחברת אחיי"

אתם חיילים/ות המעוניינים בסיוע או ליווי אישי?

תוכנית "בחברת אחיי" מזמינים אתכם ליצור עמם קשר והם יפעלו לסייע לכם ככל האפשר.

מעוניינים להתנדב וללוות חיילים? בעמותה מאתרים בימים אלו מתנדבים לתפקידי מנטורים/ות. אם אתם מעל גיל 24, שירתתם בצה"ל או בשירות לאומי, ואתם מעוניינים ללוות חייל/ת, מוזמנים לפנות לרכזת מחוז דרום של תוכנית "בחברת אחיי". הפנייה היא לנשים ולגברים כאחד.

רכזת מחוז דרום בתוכנית "בחברת אחיי", טל כהן – 054-3156227 או במייל [email protected]

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה