במוסדות החינוך בגן יבנה נערכים להתמודדות עם אלרגיה למזון

$(function(){setImageBanner('2db25eed-a3ce-472e-96d3-4b2c87a83b1c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

לפני מספר שבועות, התקיים יום הערכות בגן יבנה בנושא אלרגיות למזון. במסגרת האירוע, הוזמנה העמותה הישראלית לאלרגיות במזון, שהוקמה על ידי אודליה אלבו תושבת גן יבנה, ליום למידה מרוכז שכלל הדרכה של כ- 200 עובדי הוראה ביישוב

.

טרם פתיחת שנת הלימודים, הוזמנה העמותה הישראלית לאלרגיות למזון ליום היערכות על ידי המועצה המקומית בגן יבנה, בסיוען של יהודית שטרית, מנהלת הגנים ומחלקת החינוך, ושל ציפי שילוח. במעמד יום ההיערכות, הועברה הדרכה לעובדי ההוראה ביישוב על מנת לקדם את המודעות לאלרגיות למזון במוסדות החינוך.

ההדרכה העניקה לצוות החינוכי, שכלל כ- 200 גננות, סייעות וסייעות רפואיות, כלים וידע מקצועי בסיסי על אלרגיות למזון, כגון: המלצות כיצד למנוע חשיפה לגורם האלרגני, המלצות כיצד לפעול במקרה של חשיפה לאלרגן והחשוב מכל על טיפול יעיל במקרי חירום. העמותה, בשיתוף עם מגן דוד אדום, חילקה "תכנית למקרה חירום" לכל הגנים ובתי הספר ביישוב.

מצגת ההדרכה שהועברה לאנשי החינוך-

צילום: העמותה הישראלית לאלרגיות למזון

ב-1 לספטמבר, יצא חוזר מנכ"ל חדש, המחייב הרחקת מוצרים המכילים רכיבים העלולים לעורר תגובה אלרגית כגון בוטנים ואגוזים (חשוב לציין שהתפזרות מרכיבים אלו באוויר, עלולה לגרום לתגובה אלרגית אפילו במגע עקיף). בנוסף לכך, נקבע שיש לתלות שלטי אזהרה בבתי הספר על מנת לשמור על חיי הילדים הסובלים מאלרגיות.

כזכור, בית הספר "אילן רמון" בגן יבנה, בהנהלתה של רינת גיגי בעבר וכיום, בהנהלתה של יעל אוריאל, היה כבר בשנה שעברה, בית הספר הראשון בארץ שהגדיר עצמו כ"נקי מבוטנים", זאת לאור פרויקט משותף עם העמותה.

העמותה, שהוקמה על ידי אודליה אלבו, תושבת גן יבנה, מהווה כיום גוף מקצועי לדיון וקידום נושאים הקשורים לאלרגיה, למזון והשפעותיה הסביבתיות. העמותה עובדת בשיתוף פעולה פורה עם גורמי הרפואה והחקר בנושא האלרגיה בישראל, ביניהם: איגוד רופאי האלרגיה והאימונולוגיה בישראל, מד"א, משרד הבריאות ומשרדים ממשלתיים נוספים. אודליה עוסקת כבר שנים בפעילות חברתית שמטרתה להעלות את המודעות הציבורית בנושא האלרגיה.

תגובתה של אודליה אלבו: "כיושבת ראש העמותה הישראלית לאלרגיות למזון, אני מאמינה ששונות חברתית היא משאב יקר ערך המזמנת לפתחנו הזדמנות ללמוד, להכיל את השונה, לבנות חברה שתהא מושתת על ערכים של כבוד האדם, ערבות הדדית, שוויון וקבלת האחר".

בנוסף לכך היא הוסיפה: "כתושבת גן יבנה אני מאמינה שהמודעות מתחילה מהבית ואני גאה לבשר כי הגנים בגן יבנה הם מקום בטוח לילדים האלרגיים. אני מבקשת להודות ליהודית שטרית על היוזמה הברוכה לשמירה על שלומם וביטחונם של הילדים בגן יבנה ומקווה שבתי ספר נוספים ביישוב יצטרפו אל המיזם להצלת חיים".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה