החל מהיום: מהפכת המזון הבריא לילדי הצהרונים בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('7a932bae-48a8-4a7c-b66f-edd32eb8dfe3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

החל מהיום, יכנס לתוקפו חוק מזון בריא גם לצהרונים בגן יבנה. במסגרת החוק, כל ספקי המזון של הצהרונים יפעלו תחת פיקוח תזונתי של משרד הבריאות. מזונות לא בריאים כמו ג'אנק פוד, משקאות מתוקים ורטבים- יוצאו מהתפריט ומזונות עשירים בחלבון ועתירים בוויטמינים- יתפסו חלק משמעותי יותר בתפריט בצהרונים

ח"כ רחל עזריה בסיור במפעל "מבושלת"  (צילום: עומר וידר)

מלבד ההתרגשות בחזרה לבית הספר לאחר החופש הגדול, ישנה בשורה נוספת עבור ההורים והילדים – כניסתו לתוקף של חוק המפקח על המזון המוגש לילדים בצהרונים, אותו יזמה ח"כ רחל עזריה.

בהמשך לכתבה שפרסמנו לפני כחודשיים, שעסקה באישור הצעת החוק, החל מהיום, ה-3.9, ייכנס לתוקפו חוק המזון בריא לצהרונים בגן יבנה. במסגרת החוק נקבע שכל ספקי המזון של הצהרונים יהיו תחת פיקוח תזונתי של משרד הבריאות. כמו כן, מאכלים כמו בורקס, צ'יפס וקטשופ ייאסרו, כמויות השמן והמלח יופחתו והתפריט יתבסס בעיקר על ירקות, קטניות ובשר לא מעובד.

בין היתר, קובע החוק החדש כי התפריט בצהרונים יהיה מורכב ממנות עשירות בחלבון: חזה עוף, שניצל אפוי ובשר שאינו מעובד, דגנים מלאים, קטניות ירקות ופירות. בנוסף לכך, החוק קובע רשימת מזונות אסורים ביניהם: משקאות ממותקים, עוגות ועוגיות, מזון עשיר במלח, רטבים מוכנים, מזונות עשירים בשומן רווי ומזון מטוגן.

על רקע כניסת החוק לתוקף, סיירה חברת הכנסת במפעל "מבושלת", שמספק אלפי מנות לצהרונים ברחבי הארץ, כולל לצהרונים בגן יבנה. המפעל עבר למתכונת החדשה בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות ובנה תפריט הכולל מנות בשריות וצמחוניות המתאימות בהרכבן התזונתי לילדים. התפריט הורכב על ידי אנשי הצוות המקצועי בחברה מתחום התזונה והקולינריה - לתפריט הוספו מנות מגוונות בקטניות, ירקות וחלבון.

צילום: עומר וידר

ח"כ רחל עזריה, יוזמת החוק מסרה: "זו מהפכת בריאות של ממש, עשינו זאת מתוך הבנה שאם לא נדאג לזה אנחנו נתעורר עוד כמה שנים עם בעיות בריאותיות קשות אצל ילדינו. בזכות החוק הזה, ההורים יכולים להיות יותר רגועים כשהם שולחים את הילדים לצהרון".

לדברי יגאל קרביץ, מנכ"ל בחברת "מבושלת": "תפריט הילדים הורכב ממגוון גדול של מנות הכוללות: פחמימות מורכבות, קטניות, ירקות וחלבון תוך הקפדה על הפחתת נתרן ושימוש בתבלינים. הרכב התפריט חשוב כיון שארוחת הצהריים הינה משמעותית בסדר היום התזונתי של הילדים".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה