מועצת גן יבנה יוצאת במבצע עיקור וסירוס של חתולי רחוב

$(function(){setImageBanner('8ae246b6-d816-4fe7-b1dc-5eccab11350b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בשנים האחרונות, חלה עליה במספרם של חתולי הרחוב, זאת באופן המחייב טיפול מתאים. במועצה המקומית בגן יבנה, החליטו בימים אלו, לצאת בצעד חשוב שמטרתו להבטיח את איכות החיים וההרמוניה בין התושבים לבין בעלי החיים

צילום: ארכיון מועצה מקומית

תופעת ריבוי החתולים הינה כלל ארצית ונובעת בעיקר מהנגישות הרבה של החתולים למקורות מזון שמקורם הן מאשפה ציבורית והן מהאכלה על ידי בני אדם. החתולים עלולים להוות מפגע סביבתי כשקצב גידולם ביישוב לא מפוקח, בעיקר בשל כך שהם עלולים להעביר מחלות גם לבעלי חיים אחרים וגם לבני האדם שבאים איתם במגע. יתרה מזאת, החתולים לעיתים מפזרים זבל שיכול לפגוע גם בסביבה וגם בבעלי החיים האחרים.

למטרה זו הקימה המועצה המקומית חדר ניתוח עצמאי בתחומי השירות הווטרינרי הרשותי. מטרתו, עיקור וסירוס של חתולי רחוב. עם זאת, מספר החתולים בהם יכול  הרופא הווטרינר הרשותי לטפל הוא מוגבל ולכן, פנתה המועצה פעם נוספת למשרד החקלאות בבקשה לאשר תקציב מיוחד שיאפשר קיום מבצע נרחב יותר לעיקור וסירוס חתולים חסרי בית.

המבצע אמור להתקיים כבר בחודשים הקרובים. במסגרת המבצע יילכדו החתולים חסרי הבית ויועברו למרפאת עיקורים. לאחר העיקור או הסירוס יסומנו על ידי קיטום האוזן, יחוסנו כנגד כלבת ויוחזרו בתום ההתאוששות מהניתוח אל המקום בו נלכדו.

המבצע ימומן על ידי המועצה המקומית גן יבנה בשיתוף השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וישלב שיתוף פעולה קהילתי בין השירות הווטרינרי הרשותי לבין תושבים מתנדבים המאכילים חתולים חסרי בית באורח קבע. תושבים המאכילים חתולים חסרי בית נדרשים לפנות אל השירות הווטרינרי הרשותי. שם יירשמו פרטיהם ויועבר  אליהם טופס למילוי פרטים מדויקים לגבי כל החתולים בסביבתם המיועדים לעבור עיקור או סירוס.

השירות הווטרינרי הרשותי יתאם את פעולות איתור החתולים חסרי הבית המיועדים לעבור עיקור וסירוס, את נושא רישום התושבים מאכילי החתולים, ואת הקשר מול החברה שתבצע את העיקורים במרפאת העיקורים.

תושבים המאכילים חתולים חסרי בית (חתולי רחוב) מתבקשים ליצור קשר עם השירות הווטרינרי הרשותי במייל: [email protected] או בטלפון- 08-6252501.

ד"ר יעקב איבגי, הרופא הווטרינר הרשותי: "המבצע מיועד אך ורק לחתולים חסרי בית ולא לחתולים ביתיים.  אני ממליץ לבעלי חתולי בית לסמנם בקולר בצבע בולט או למנוע את יציאתם מתחום הבית בחודשים הקרובים למניעת לכידתם המיותרת".

ראש המועצה דרור אהרון, אשר קידם את המיזם, מציין: "אני מעריך  שהמבצע, במסגרתו יטופלו כ-500 חתולים, יהווה פריצת דרך לחיים משותפים והרמוניים לכלל המשתמשים בשטח האורבאני של גן יבנה, הן לאוכלוסיית חתולי הרחוב ביישוב ויתר בעלי החיים, וכמובן לתושבים".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה