מחאת נהגי הרכבים הכבדים: לא מוכנים להחנות את כלי הרכב רחוק מהבית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c81dcc19-fa9e-478f-88bc-12e6da6b600f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c81dcc19-fa9e-478f-88bc-12e6da6b600f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

החוק להגבלת כניסה וחנייה של רכבים כבדים בגן יבנה, שהיה אמור להיכנס לתוקפו אתמול, הביא לדיון סוער ברשת משני צידי המתרס. מצד אחד- ישנם נהגי הרכבים הכבדים, שלא מוכנים להחנות את רכביהם באזורים שהוקצו לשם כך, זאת בשל המרחק מביתם והחשש מגניבות. מהצד השני, ישנה המועצה שמחפשת פתרון לתושבים שמתלוננים על חניית הרכבים הכבדים באופן שמסכן אותם. תגובת המועצה: "המועצה מחויבת בראש ובראשונה לשמור על בטיחות התושבים תוך שיפור מתמיד של איכות החיים בישוב"

התמרור שהוצב באחד הרחובות וכבר הוסר

אתמול יום שני 15.8, היה אמור להיכנס לתוקפו החוק שמגביל את חניית הרכבים הכבדים ביישוב. בשל אי הגעה להסדר, שאמור לשרת גם את רצון המועצה וגם את רצון נהגי הרכבים הכבדים, נכון לשעה זו החוק עדיין לא נכנס לתוקף. לטענת המועצה, החוק יצא במטרה להגביר את בטיחות התושבים בכלל והילדים בפרט הואיל ובתקופה האחרונה התקבלו מספר תלונות של תושבים על חניית רכבים כבדים באופן שמסכן את התושבים.

לטענת בעלי הרכבים הכבדים, הפתרון של הגבלת החנייה ל-4 מוקדים ספציפיים, איננו מקובל. חלקם מציינים שכבר נעשו מספר ניסיונות לפרוץ למשאיות שלהם ולגנוב חלקי משאית בשווי מאות אלפי שקלים (מחיר ממוצע של משאית עומד על כ-600,000 שקלים). המשאית היא הפרנסה העיקרית של הנהגים ובני משפחותיהם ולאסור את כניסת הרכבים ליישוב בשעות מסוימות ולהחיל עליהם הגבלות חנייה, כפי שפרסמנו בכתבה הקודמת בנושא, משמעותם פגיעה מהותית בפרנסת הנהגים. בנוסף לכך, ישנם נהגים שגרים במרחק משמעותי מהאזורים שהוקצו לחניית רכב כבד ולעיתים עליהם לצאת מהבית בשעות המקודמות של הבוקר והם יצטרכו למצוא איך להגיע למשאית.

משיחתנו עם אבי אסרף, נהג משאית מגן יבנה, שאחראי על הקמת "קבוצת הנהגים בגן יבנה", המונה 35 חברים ומטרתם לקדם את האינטרסים של נהגי המשאיות ביישוב, נמסר:  "המועצה פועלת כגוף שמקשיב לצרכי הנהגים. עם כל התסכול מתלונות הנהגים וכל הכעס של התושבים שגרים בגן יבנה, יש היענות ושיתוף פעולה מצד המועצה". קבוצת הנהגים כבר ערכו מספר פגישות על מנת למצוא פתרון הולם לכל הצדדים המעורבים. אך לטענתם, עדיין לא נמצא הפתרון הנכון.

אבי הוסיף: "יש לי משאית ויש בגן יבנה עוד כ-60 נהגי משאיות. כמו בכל קבוצה, יש קומץ של בעלי רכבים כבדים שמפריעים לתושבים אך אי אפשר בעקבות זאת להעניש את כל הנהגים. אני מכיר הרבה נהגי משאיות בגן יבנה, הרמנו קבוצה שבה חבר מביא חבר וככה התרחבה הקבוצה. הרמתי טלפון לראש המועצה דרור אהרון, הוא הפנה אותי לאילן, בחור זהב, בנאדם שיודע להקשיב ומצד שני יודע גם מה הוא צריך להביא לתושבים. מבחינתי אני נמצא במצב בו שני דברים מנוגדים מתנגשים, כי אני מצד אחד תושב ומהצד השני גם נהג משאית". חשוב שידעו שאנחנו לא מטיילים עם המשאיות, אנחנו עובדים איתן, זה מקור הפרנסה שלנו. אנחנו יוצאים מוקדם בבוקר וחוזרים מאוחר בלילה ומחנים את הרכבים והם לא זזים מהמקום".

הפוסט שהעלה דיון סוער ברשת-

צילום: מתוך הפייסבוק

לטענת נהגי המשאיות ישנם מספר פתרונות חלופיים אפשריים. בין היתר, שהמועצה תגביר באופן פרטני את האכיפה כלפי אותם נהגי רכבים כבדים "סוררים" שמחנים לא כחוק ומפריעים לתושבים ולתת להם דוחות באופן נקודתי. בנוסף לכך, להגדיל את אזורי החנייה לאזורים נרחבים יותר ביישוב, רצוי חנייה שתהיה מסודרת ומגודרת, שתכלול נקודות חשמל (למשאיות שחייבות חיבור לחשמל כל הלילה). יתר על כן, להציב שמירה או לחלופין את הסיור של גן יבנה שיגביר ערנות באזור, על מנת להתמודד עם החשש מגניבות של משאיות.

תגובת דוברות המועצה: "המועצה מחויבת בראש ובראשונה לשמור על בטיחות התושבים תוך שיפור מתמיד של איכות החיים בישוב. בין היתר (המועצה) נאלצה להתמודד עם תופעות של בעלי עסקים שמביאים מספר משאיות שהם מחנים בלב הישוב. גן יבנה אינה חניון למשאיות ונגררים ולכן המועצה ביקשה להסדיר את הנושא תוך מתן חלופה. הוגדרו מספר מוקדים בהם החניה מותרת, כדי לאזן בין צורכי רוב הציבור, לבין צורכי בעלי המשאיות ונהגי האוטובוסים. משקלם של כמה וכמה מסוגי הרכבים שמופיעים בפוסט, אינו  עולה על 4 טון, ומכאן שהאיסור האמור לא חל עליהם. חבל שיש מי שמנסים להטעות את הציבור ולהטות את דעתו".

באשדוד כבר הצליחו למצוא פתרון לסוגיה שעלתה בעיר כבר לפני כמה שנים. באוגוסט 2012 נפתח חניון למשאיות בעיר, בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים והוא משתרע על שטח של 43 דונם. יש בו מקום ל-450 משאיות ול-120 מכוניות של נהגי המשאיות.

השאלות שעולות הן האם יש את התקציבים הנוכחיים להתמודד עם הסוגיה גם בגן יבנה? והאם אנחנו קרובים ליום בו ימצא הפתרון שיהיה לטובת כל הצדדים המעורבים, או שהדרך עוד ארוכה? את זה נדע בהמשך הדרך.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה