3 ב-1: מלח הארץ, מצטיין אוגדת עזה ותושב גן יבנה נאמן

$(function(){setImageBanner('2828691a-a3ac-4475-abae-c6020eb2404c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בטקס המצטיינים של אוגדת עזה שהתקיים בתאריך ה-26/4/17 במחנה רעים שבדרום, קיבל סרן במילואים יצחק (איציק) קפלן, תושב גן יבנה שתורם רבות לבטחון המדינה, תעודת הצטיינות מידי מפקד האוגדה- תא"ל יהודה פוקס.

סרן קפלן משרת בחטיבת המילואים של בה"ד 1, המשתייכת מבצעית לאוגדת עזה. לאחר שנבחר לפני שלוש שנים, בתום מצבע "צוק איתן", לקצין מצטיין גדודי, הוענקה לאיציק ביום ב' שעבר תעודת הצטיינות מידי מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס.


המצטיין מתגורר מזה כשנה וחצי בגן יבנה אליה עבר ממעלה אדומים, בעקבות נישואיו עם יקירתו אלה, תושבת גן יבנה מזה כ-25 שנה, וכחלק מהרצון בקרבה למשפחתה. השניים נשואים באושר והורים גאים לאסף ויעל הלומדים בבית הספר "אהוד מנור" ובגן "כלנית" שבישוב.

עם תום שירותו הצבאי, החל איציק ללמוד פיסיקה באוניברסיטה העברית לתארים ראשון ושני, בהמשך פנה לתחום התעשייה. היום הוא עובד בחברה ישראלית "נובה מכשירי מדידה" הממוקמת ברחובות ונותנת פתרונות מדידה מורכבים לשלל חברות ייצור שבבים בעולם.

במקביל שובץ כמפקד מחלקה בגדוד "אלון" במילואים המשויך לבית הספר לקצינים ומהווה גדוד חי"ר לוחם מן השורה הראשונה, לוחם מן השורה הראשונה, המורכב מלוחמים אשר לחמו בחטיבת גבעתי במהלך שירותם הסדיר. 

ציונות ושורשי היהדות

אביו של יצחק, פיסיקאי ואיש חינוך במקצועו, עלה בשנות ה-70 לישראל מברית המועצות, לאחר שהיה מסורב עלייה וארגן קבוצות מחתרתיות ללימוד יהדות תוך סיכון עצמי רב. באחד המפגשים אף הכיר את אשתו לעתיד, אימו של איציק.

"החיבור לשורשי העם היהודי מחד ולתקומתו בעת האחרונה מנגד, היה שזור בילדותי כחוט השני. מסיפורי התנ"ך, דרך גבורת החשמונאים, מרד בר כוכבא, החורבן הראשון והשני, תהפוכות היהודים בגולה ועד לגבורת לוחמי המחתרות וצבא הגנה לישראל. לא רק הצבא והמילואים חשובים לי מאוד, מדינת ישראל חשובה לי מאוד כחלק מהחינוך הציוני שקיבלתי בילדותי", מספר המצטיין.

"מלח הארץ" 

למרות פרופיל נמוך יחסית (72), התעקש איציק להגיע ליחידת חיל רגלים. לאחר מאבק עיקש, הוא שובץ בחטיבת גבעתי כלוחם חריג חי"ר. במהלך חמש שנות שירותו הסדיר שימש איציק כלוחם וכמפקד בחטיבה בשלל תפקידים: לוחם, מפקד כיתה, סמל מחלקה, מפקד מחלקה, מפקד צוות בקורס קציני חי"ר ועד סגן מפקד פלוגה. 
"במהלך שירותי הצבאי פגשתי את האנשים הנפלאים ביותר שיש לחברה הישראלית להציג, חברי אמת עימם עברתי אימונים מפרכים, לחימה כואבת ברצועת עזה (בה בילינו את הרוב המוחלט של השירות), רגעי התעלות ורגעי משבר. לוחמים יקרים שיצא לי לשרת לצדם ונהרגו או נפצעו בקרב, וכן לוחמים שסיימו את שירותם ותרומתם למדינה בכבוד וממשיכים לתרום כאזרחים מן השורה הראשונה", מציין קפלן בהתרגשות. 

כלוחם בסדיר ובמילואים בחטיבת גבעתי, מרגש אותי מאוד להתגורר ממש ממול לחורשת הי"א (האקליפטוס) בה מונצחים אחד עשר הלוחמים מהחטיבה שנהרגו בקרב סוכריר לפני כ-69 שנים, במרחק של דקות נסיעה מגשר "עד הלום" בו עצר הצבא המצרי לנוכח עקשנות הלחימה של לוחמי החטיבה ולאחר מכן גורש במסגרת "מבצע יואב". 

בשירות המילואים למדתי להבין את המושג "מלח הארץ". אנשים מכל קצוות הקשת הישראלית- בעלי משפחות, אנשי עסקים, עצמאיים ושכירים אשר מוכנים לעזוב הכול בעת קריאה לדגל ולהוות יחידה לוחמת מצטיינת, הן באימונים, הן בתעסוקה המבצעית ויותר מכל בלחימה. 

מבצע "צוק איתן"

"במהלך צוק איתן, היינו מגדודי החי"ר במילואים היחידים שהשתתפו בלחימה. נפל בחלקי הכבוד לפקד על מחלקת החי"ר הראשונה במילואים שנכנסה לקרב. זכור לי במדויק הרגע בו חציתי את הגדר לרצועה בה ביליתי לא מעט שנים בחיי, היבטתי לאחור, בין העשן והטנקים הכבדים ראיתי ולא בפעם הראשונה, חבורה אמיצה המתקדמת בעקבותיי. מעבר למדים ראיתי את הנשים והאימהות, את המשפחות והילדים במקלטים. ברור היה לי שאני מוביל כוח מוסרי חדור בצדקת הדרך, ערכי, מקצועי ואיכותי שיעשה מה שיידרש על מנת להחזיר את השקט למדינת ישראל".

בתום הלחימה נבחר סרן קפלן לקצין מצטיין גדודי, אודות לשירותו המסור במהלך המבצע.
כך מתאר את שליחותו ואת הצלחתו:
 

"בשגרת האימונים בשנים האחרונות היחידה בה שירת התמודדה בכבוד רב עם משימות ותרגילים בעצימות שלא פוחתת מאימוני הסדיר המקבילים כאשר על פער הגיל והכושר מחפה רוח הלחימה והמוטיבציה.

דווקא בימים אלו, כשמתגברים הקולות המנסים לערער את מוסריותו של הצבא, כשאנשים שואלים אותנו האם לא תרמנו מספיק. חשוב במיוחד התפקיד של לוחם המילואים המגיע מתוך המציאות של החברה הישראלית, מתוך המשפחה והבית החם ומוכיח מחדש בכל פעם שיש לעם ישראל על מי לסמוך". 

"אני גאה על בחירתי כנציג של אותם חיילים ומפקדים הלוחמים לצדי, להצטיין ביום העצמאות הזה. מחלקת לוחמים מגובשת וחזקה. המחלקה מכנה את עצמה "צוות קפלן", וככזה אנו מתמודדים עם כל אתגר, החל מהצטיינות באימונים וכלה בהצטיינות בלחימה.
האימון מתחיל במחלקה זמן רב לפני הגיוס ,כאשר יחד עם סמל המחלקה המוערך, תושב גן יבנה ותיק, עידן שבתאי, אנו עוברים על המשימות ועל כוח האדם וגם לאחר השחרור דואגת המחלקה להישאר בקשר הדוק".

 כל זה, מדגיש איציק, "בזכות ובתמיכת נשות הלוחמים", בהן אשתו היקרה אלה.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה