בית כנסת חדש יוקם למען קהילת יוצאי אתיופיה בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('f1ef7fe4-c791-4e8c-b7e6-574d3f402d4e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

באוגוסט שנה שעברה נערך טקס הנחת אבן הפינה להקמת בית הכנסת הראשון לקהילת יוצאי אתיופיה בגן יבנה. בימים אלו, החלו דחפורים ראשונים לעלות על הקרקע ולהכין את השטח לקראת הבנייה

צילום: המועצה המקומית גן-יבנה

 לאחר פנייה של תושבים לראש המועצה בבקשה להעמיד לרשותם מבנה בו יוכלו להתכנס בחגים, מועדים ובאירועים קהילתיים, החלו השבוע העבודות להקמת בית הכנסת הראשון ליוצאי אתיופיה בישוב. בגן יבנה מתגוררות כיום כ-90 משפחות מעולי אתיופיה שחלקן נולדו בארץ והן כבר דור שני.  

הקמת בית הכנסת מתוקצבת על ידי המועצה המקומית גן יבנה ומשרד הדתות, בהשקעה ראשונית של  כ-900 אלף שקלים. הוא תוכנן על ידי האדריכל שי פדר, הידוע בתכנון של עשרות בתי כנסות ומקוואות בארץ. שטחו הבנוי 150 מ"ר, והוא מתוכנן כך שיוכל להוות אזור כינוס לקהילה בישוב.

צילום: המועצה המקומית גן-יבנה

דחפורים ראשונים כבר החלו לעלות על הקרקע בשטח המיועד להקמת בית הכנסת. זאת לאחר פינוי השטח והכשרתו, כולל טיפול בעצים ותיקים במקום, ועבודות קידוח לצורך ביסוס כלונסאות המבנה. להערכת מהנדס המועצה אינג' דרור איוניר, תוך כחודש כבר יונחו הרצפה והקירות. בנוסף לכך, עומלים בין היתר גם על בניית המרחב המוגן שיוצב בשטח כחלק בלתי נפרד מהמבנה הכולל.

"התהליך כולו נעשה תוך שיתוף ראשי הקהילה ונציגיה. אנו פועלים בכל המישורים כדי להביא לקליטה מיטבית של עולי אתיופיה בקרבנו", מציין ראש המועצה דרור אהרון.

הקמת בית הכנסת מתווספת לשורת צעדים שנעשים כדי לסייע בשילובם של יוצאי אתיופיה בישוב. רק לפני חודשיים פרסמנו כתבה על חניכת האולפן ללימודי השפה העברית שמיועד לעולים יוצאי אתיופיה. באולפן לומדים כיום כ-24 עולים ועולות שמגיעים מידי שבוע כדי לשפר את שליטתם בשפה העברית.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה