גן יבנה: מאות רוכשי דירות נותרו עד לרגע האחרון ללא פתרון - כתבת המשך

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2da9b061-3d67-48d9-bacf-321eb350a675','/dyncontent/2024/7/9/10bdc552-3f4a-46be-9cbd-a8aa9025ed7e.jpg',18143,'מעוצה אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2da9b061-3d67-48d9-bacf-321eb350a675','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2da9b061-3d67-48d9-bacf-321eb350a675','/dyncontent/2024/7/11/58704baf-68d4-48d4-9a6e-e45b037a459b.jpg',18157,'אופן ואלי אייטם כתבה 2',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2da9b061-3d67-48d9-bacf-321eb350a675','/dyncontent/2024/8/7/5067193b-26d8-471b-8cdb-027b2ddffd67.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

לפני כ 3 חודשים יצאה כתבה בגן יבנה נט על מאות המשפחות שרכשו דירות במספר פרוייקטים ונותרו ללא מענה. בזמן פרסום הכתבה הקודמת, העיכוב עמד על 6 חודשים. נכון להיום, 3 חודשים אחרי ובעיכוב של 9 חודשים, חזרנו אל הרוכשים ואל הרשויות על מנת לנסות ולקבל תשובות

נציגות רוכשי הדירות

כאמור, בסוף חודש מרץ  השנה, יצאה כתבה בגן יבנה נט על הייסורים והעיכובים שעוברים רוכשי הדירות בבנייני השכונות החדשות בפרוייקטים של לוינשטיין ושל אסיה סיירוס.

בזמן פרסום הכתבה, עמד העיכוב על חצי שנה (!!!) והנה אנחנו כאן, 3 חודשים אחרי, 9 חודשים של עיכוב, חזרנו לברר עם רוכשי הדירות בפרוייקטים הנ"ל ועם הרשויות, האם יש בשורה  או שהשערוריה תמשיך ללא תאריך תפוגה?

רוכשי הדירות נמצאים על קו הייאוש. הם מרגישים שאין להם אל מי לפנות, על מנת לקבל תשובות מוסמכות. מערכת גן יבנה נט פנתה אל הדיירים ששיתפו פעולה בעבר, לקבלת תגובה על המצב כיום, 3 חודשים אחרי:

 

"אנחנו באותו מצב כמו שהיינו בחודש מרץ" כותבת לנו אחת הרוכשות, פנסיונרית, ומוסיפה "תאגיד המים עדיין לא סיים את בניית הקו החדש של הביוב וגם אין צפי, מאות משפחות ממשיכות לסבול ואנחנו כבר נאלצנו לעבור לדירה שכורה בגן יבנה. פנינו ישירות לפניות הציבור של רשות המים. קבלנו אותה תשובה כמו שדייר אחר שפנה אליהם במרץ קבל, הם פשוט עושים העתק הדבק."

"הבעיה העיקרית זה רשות המים הכושלת. נראה שברשות המים לא בוער להם כלום, כבר 3 חודשים נותנים את אותן תשובות. איפה תכנית עבודה שלהם? איפה המועצה שלא עקבה אחר התקדמות הקמת הקו החדש, כאשר היא מאשרת בניה לכל כך הרבה דירות?" היא מסכמת.

משתפת משפחה נוספת שרכשה דירה בפרוייקטים בגן יבנה: "כיום אנחנו, לצערי, עדיין גרות בגדרה וכל יום נוסעות עוד שעה כל בוקר וכל ערב. הכנסנו את הילדים למסגרות בגן יבנה כי שוב הבטיחו לנו עוד חודש עוד חודשיים. מהקבלן לא שמענו מילה למעלה מחצי שנה וכל מי שמנסה לקבל ממנו תשובה מקבל מכתב מנוסח שבו הוא מאשים את כולם חוץ ממנו למרות שישדירות עדיין שלא מוכנות  למגורים."

"ההוצאות רק גדלות. אנחנו חושבות להרחיב את המשפחה, אבל חוששות בגלל המצב הבעייתי הזה. היום לשלם שכירות ומשכנתא מלאה זה לא קל ולצערי אנחנו לא רואות את הסוף וכבר לא מאמינות לאף אחד." הן מוסיפות בצער.

נציגות רוכשי הדירות

ורוכשת נוספת בפרוייקט מחיר למשתכן מסבירה על המציאות בה הם חיים: "אנחנו עם האצבע על הדופק כל יום כל הזמן. ואם לא אנחנו שדוחפים ומקרצצים שהדברים יקרו הם פשוט לא יקרו. שום תירוץ לא מתקבל. פרוייקט מחיר למשתכן קם לפני 10 שנים. המועצה, תאגיד המים, וכל המעורב בדבר לא ידע שתהיה בנייה באזור הזה?! ונגיד שלא. זכיתי לפני 7 שנים גם אז לא ידעו שתהיה בנייה באזור?"

ומוסיפה: "די! כול אחד מהגורמים וכולם יחד פשוט ישבו בחוסר מעש וחיממו כיסאות. משחקי אגו ואינטרסים לא אמורים להיות פאקטור. מדובר בחיים של משפחות שלמות. וזה עצוב שאף אחד לא באמת מפקח ועושה בלי שום מטרת רווח אלה כשליחות אמיתית של שליחי ציבור מכהנים ובעלי תפקידים שאמורים לעבוד ולא רק להחתים כרטיס עבודה."

 

"אני מעריך שכולנו נמצאים, פלוס מינוס, באותו המצב שהיינו לפני כן" אומר ש. ומוסיף פרטים על המצב אליו נקלעו הוא ורעייתו לשעבר: "אנחנו חיים, לאחר פרידתנו, כל אחד בדירה משלו. המחירים של המשכנתא עלו מעל מה שהקבלן משלם לנו וזה לא משתפר, זה רק נהיה יותר ויותר גרוע. לגבי טופס 4, יש את עניין פרוצדורת הביוב שלא מסודרת למרות הפגישות המרובות של הנציגים עם הרשויות,  לא נראה לי שהגיעו לשום דבר קונקרטי."

"לא מצאתי מילה אחת כדי לתאר מה אני מרגיש לגבי המצב שנוצר" משתף רוכש נוסף בפקוייקטים המדוברים "זה גם כעס, גם תסכול, גם חוסר אונים וגם הרגשה של גועל. איך יכול להיות שאחרי שנים שכולם יודעים שבונים פרויקט של שכונה שלמה עם מאות יחידות דיור ובמשך כל השנים האלה אף אחד לא טרח להכין את תשתיות הביוב. מה כולם חשבו? שלא צריך ביוב, שמי שהוא אחר יעשה את הביוב, ש"יהיה בסדר" שהכל יסתדר איך שהוא בדרך נס.
איזה חוסר אחריות, איזה חוסר מקצועיות, איזה תכנון לקוי ואיך כל אחד מצביע עם אצבע לשני, אבל לאף אחד אין תשובות איך כזה דבר קרה ולא פחות גרוע אף אחד לא יודע להגיד מתי זה יסודר ובינתיים אנחנו סובלים גם כלכלית, גם נפשית וכל החיים שלנו הפוכים ולא מסוגלים לתכנן כלום, והכל בגלל חבורה של אנשים שלא עשו מה שהיו צריכים לעשות."


ומוסיף: "פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים, גם למועצה, גם לתאגיד המים, גם לרשות המים והתשובות שקבלנו היו מגוונות: אין תשובה, אנחנו לא נמסור לך את המידע, מכתב עם נוסח סטנדרטי שנשלח לכל מי שפונה ללא שום תוכן מועיל. כולם ממומנים ממיסים שאנחנו משלמים ומתייחסים אלינו כאילו אנחנו מטרד שיש להימנע ממנו. אני חש בושה שאלה הם הרשויות שצריכים לפעול למען התושבים, זה היעוד שלהם, בשביל זה הם קיימים."

מערכת גן יבנה נט פנתה אל הגורמים המעורבים על מנת לקבל תשובות, האם השערוריה תימשך או שיש בשורה כלשהי שניתן לבשר לרוכשי הדירות:

תגובת המועצה המקומית גן יבנה:

 

"כידוע לכולם, הפרויקט לחיבור בין מט"ש חצור למט"ש אשדוד הינו פרויקט שמקודם ומבוצע על ידי רשות המים. למרות זאת, ומתוך רצון אמיתי לקדם את הפרויקט ולאפשר לדיירים להתאכלס, החליטה המועצה לאשר השתתפות במימון הפרויקט בסכום של 2.5 מלש"ח (על אף עמדתה כי היא אינה נדרשת לכך כלל וכלל).

לצערנו, כלל התחזיות שהציגה רשות המים לסיום הפרויקט בתוך פרק זמן קצר התבדו, והפרויקט נמשך מזה זמן רב. בבירור שערכה המועצה למול רשות המים עלה כי הפרויקט עתיד להסתיים בתוך כחודש, אך בשים לב לניסיון העבר היינו ממליצים לקחת הערכה זו בערבון מוגבל.

למועצה אין כל אפשרות לסייע בקידום הפרויקט שעה שזה לא מנוהל על ידה בשום אופן ו/או צורה. עם זאת, המועצה תמשיך ותלחץ על רשות המים לסיום הפרויקט מוקדם ככל האפשר.

המלצתנו לכלל הדיירים הינה כי במקביל לפנייה אלינו, תבוצע פניה ישירה לרשות המים על מנת שזו תבין את השלכות העיכוב בסיום הפרויקט."

תגובת פניות הציבור רשות המים לפניית מערכת גן יבנה נט:

"השפעת העיכוב בהשלמת פתרון הביוב על אכלוס בניה חדש בגן יבנה ידוע ומוכר היטב לרשות המים. אנחנו עוקבים מקרוב על התקדמות בעבודה בנושא ופועלים כמיטב יכולנו להביא להשלמת העבודות מהר ככול האפשר. לצערנו, העבודות נתקלות פעם אחר פעם בקשיים המעכבים את סיומם, כך שלמרות הפעילות הרבה הנעשית, העבדות טרם הושלמו.

בעת סיום העבודות והשלמת פתרון הביוב, נוודא שכל הגורמים הרלוונטיים להוצאת טופס 4, ידעו מכך ויוכלו להוציא האישור המיוחל. נציין שרשות המים אינה מהגורמים המאשרים טופס – 4. בברכה, לבנת עובדיה  פניות הציבור הרשות הממשלתית למים ולביוב."

תגובת רביע אגבריה - מנהל אגף ביוב וקולחין מילת"ב נציבות המים: "רשות המים רואה בשחרור חסמי דיור מטרה עליונה, יש לזכור שרשות המים היא משרד ממשלתי ורוגולאטור בתחום ואינה גוף מבצע.
על אף זאת ובמקרה הנ"ל כדי לאפשר כניסת דיירים בהקדם האפשרי, בחנה רשות המים פתרונות שונים למתן מענה מהיר לבעיית חסמי הדייור וחתרה ליישומו של הפתרון היעיל ביותר- הנחת קו עודפי ביוב בין מט"ש חצור ולמט"ש אשדוד הייתה החלופה המהירה והעדיפה
הפתרון האמור נמצא בשלביו הסופיים, ולפי הערכת גורמי המקצוע הקו יופעל לקראת סוף חודש יולי וכך תתאפשר הפחת העומס על מט"ש חצור והגדלת הקיבולת לשם קליטת שפכים נוספים.
גורמי המקצוע ברשות המים מלווים מקרוב את הפרוייקט המורכב ופועלים נמרצות לקידומו, ולמרות התמשכותו ניראה כי אנו לקראת סיומו."

כך או אחרת, מערכת גן יבנה נט מקווה, שבעצם העלת הנושא שוב למודעות, נצליח לקדם משהו במועדי האיכלוס. עפ"י תגובות הרשויות, יש מצב לבשורה לקראת סוף חודש יולי השנה. ליבנו עם הרוכשים, שנאלצים להכיר את גן יבנה, שלא בתפארתה....

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה