קאנטרי קלאב גן יבנה – "המועצה שואפת לפתוח עד סוף 2016"

$(function(){setImageBanner('9d695bc7-7d23-47e6-8dbd-7ea9471278bd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בשנת 2015 עלתה כתבה באתר גן יבנה נט ושמה: "גן יבנה בדרך לקאנטרי - הושלם אולם הספורט"..אז הדרך אמנם היתה ארוכה ומפותלת אבל הקאנטרי כנראה, אוטוטו כבר כאן ..

כבר בשנת 2005 פירסם מינהל מקרקעי ישראל מכרז (מר/32/2005) להקמת קאנטרי קלאב בגן יבנה, על מגרש בשטח 17.2 דונם במרכז שכונת נאות אשכול, בצפונה של גן יבנה.

על-פי תנאי המכרז, היזם אשר יקים את הקאנטרי קלאב יוכל לכלול בו גם פונקציות מסחריות ואולמות לאירועי פנאי קטנים לשירות הקהילה.

בתוך כך, מינהל מקרקעי ישראל ישקיע 15 מיליון שקל בעבודות פיתוח ותשתית בשכונת נאות אשכול בגן יבנה, ברח' בגין וברובעים ב' ו-ג'.

בשנת 2008 ערכה מועצת גן יבנה סקר ביקוש, באמצעות חברת "מאגר מוחות". הממצאים היו ברורים: הגן יבנאים, כך התברר, רוצים יותר מכל מרכז פעיל לספורט ולנופש, ויהיו מוכנים לשלם תמורת שירותיו.

במועצה סיפרו שבחנו את הסיכויים והסיכונים הכרוכים בהקמת מרכז ספורט ונופש לשירות היישוב וסביבותיו. לדברי גורמים במועצה, בדיקת ייתכנות כלכלית שביצעו באמצעות החברה למשק ולכלכלה (משכ"ל) הניבה תוצאות מבטיחות.

לתכנון הפרויקט אף נבחרה חברת V5" אדריכלים" עלות התכנון למרכז הספורט נאמדה בכ־500 אלף שקל.

מרכז הספורט בגן יבנה תוכנן להיבנות בשני שלבים והוא אמור להיות ממוקם סמוך לבית הספר התיכון ע"ש נעמי שמר.

תמונת הדמיהעוד הובטח מראשי המועצה : "גישת המועצה היא שמרכז הספורט והפנאי נועד לשרת את הציבור הרחב, לאפשר פעילות לכל המשפחה ולכל הגילאים, אם בפעילויות מים או בפעילויות אחרות, באמצעות חדר כושר הולם, חדרי חוגים, שטחי חוץ ומגרשים חיצוניים, משולבים במתקני פנים ראויים.

במועצה הגדילו לעשות ואף הסבירו את ההחלטה להקים את הקאנטרי על שטח ציבורי, במקום להטיל אותו על כתפיו של משקיע פרטי:
"תפיסת הדאגה לרווחת התושב כובשת מקום הולך וגדל בעולם. על פי גישה זו, הרשות העירונית נתפסת גם כספקית של צורכי הנופש והפנאי לתושביה",

ביישוב פועלת מזה שנים בריכה ציבורית אחת בלבד, הממוקמת במתחם המתנ"ס שבמרכז היישוב. הבריכה פתוחה בימי חול ובעונת הקיץ בלבד ורחוקה מלספק את צורכי האוכלוסייה שרק הולכת, גודלת ומתברכת במשפחות צעירות וחדשות בכל יום.

פנינו למועצה על מנת להבין היכן עומד הפרויקט והאם בכלל הוא עומד להתממש?

שאלנו האם התכנית לבנות קאנטרי קלאב (מרכז ספורט ונופש) עדיין קיימת? מתי יהיה מוכן?
איפוא התכנית כרגע עומדת?

תשובה: - בניית מרכז הספורט הסתיימה – נשאר לסיים את הפיתוח (מדשאות, שבילים, חזית, גדרות...) .
המועצה שואפת לפתוח עד לסוף 2016.

האם הקאנטרי יכלול גם פונקציות מסחריות ואולמות לאירועי פנאי קטנים לשירות הקהילה?(בנוסף למתקני מים, לחדר הכושר ולמגרשי ספורט)

תשובה: במקום מתוכננת קפיטריה קטנה.

איפוא עומדת התוכנית של חברת האדרכלים V5?

תשובה: המרכז נבנה על פי תכנית אדריכלית של 5V.
כרגע, בנוסף לסיום שלב הפיתוח, נמצאת המועצה בשלב של תיקוני ליקויים, היערכות להפעלה ובכלל זה תכנית הפעלה (אשר תכלול בתוכה הצטיידות וגיוס עובדים).
תכנית הפעלה נכתבת בימים אלו ע"ח היועץ המיוחד ששכרה המועצה לצורך זה – דוד לבקוביץ.

- -

התשובות הנ"ל העלו שאלות הבהרה נוספות שביקשנו לדעת:

מתי צפוי להסתיים שלב הפיתוח?
מתי יסתיימו עבודות תיקון הליקויים?
מתי צפוי גיוס העובדים למתחם?
"המועצה שואפת לפתוח עד סוף 2016"..האם השאיפות מסתמכות על עובדות בשטח או שזה רק "משאלת לב", 2016מסתיימת עוד פחות מארבע חודשים.. זה ריאלי?

את ההבהרות לשאלות שהעלינו נקבל כנראה רק מחר בבוקר..לכשיגיעו נפרסם אותם במלואם.
בכל אופן תושבי גן יבנה היקרים, נראה שיש מקום לאופטימיות .

ביינתיים קבלו תמונות עדכניות של מתחם הספורט והנופש בשלבי סיומו..

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה