ביישובי הדרום חוזרים לשגרה לצד החששות

$(function(){setImageBanner('30a86f65-34df-4817-8613-9d057e28121d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

היום שאחריי ליל תקיפות של צה"ל ברצועת עזה בתגובת הירי של הרקטה לשדרות. כיפות ברזל נפרסו במספר יישובים למקרה ותתכן תגובה והסלמה.

אתמול בלילה תושבים רבים נכנסו לבהלה וחששות בעקבות הדיי פיצוצים אשר פקדו את יישובי הדרום. 
שבע שעות אחרי ירי הרקטה מרצועת עזה לשדרות,  נשמעו הפיצוצים  ביישובים  הישראלים הסמוכים לרצועת עזה. 


לפי גורם צבאי בכיר, 50 מטרות הותקפו  הגורם ציין כי לישראל אין רצון בהסלמה. "התקיפה היא חריגה, אבל אין לנו כוונה להסלים וגם היום ייכנסו 1,000 משאיות לרצועה", אמר הגורם הצבאי הבכיר בתדריך לכתבים. גורמים בכירים בצה"ל נוספים הוסיפו: "חמאס ספג אמש את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן".


הפעם שונה מבעבר צה"ל הגיב ישר גם אם מדובר בנפילת רקטה אחת שדרך אגב יכלה ליצור נזק אדיר מימדים כיוון שנפלה בסמוך למקום מגורים. למזלנו לא היו נפגעים וגם לא נגרם נזק לרכוש. 
צה"ל יוצא במסר ברור : 
תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר העיר שדרות  המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל.
ארגון הטרור חמא"ס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה".

גורמים צבאיים הבהירו לאחר הירי והתקיפה המידית,  כי האחריות לירי הרקטי לעבר שדרות מוטלת על החמאס, ולא משנה מי ירה את הטיל.  בכל התקיפות עיקר האש כוונה לעבר תשתיות החמאס.  

ליברמן קיבל את אהדת אזרחי ישראל הלילה, כאשר זו זכתה לגיבוי מקיר לקיר במערכת הפוליטית, במיוחד מקרב מתנגדיו.

שר החקלאות אורי אריאל אמר בתגובה, כי ״לא צריך לחכות לנפגעים ממתקפת הרקטות אלא צה״ל צריך להגיב בעוצמה ובתקיפות באופן מיידי" והוסיף, "אני מאמין ומקווה ששר הביטחון אביגדור ליברמן ינחה כך כפי שהבטיח בעבר״

למרות התקיפות אתמול בערב, הלילה עבר בשקט וגם הבוקר התעוררו תושבי הדרום ויישובי עוטף עזה, ללא  הנחיות מיוחדות  והחיים מתנהלים כסדרם.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה