ילדי גן יבנה עוברים את הקיץ בשלום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('daccd8df-459b-4bc0-bdf8-906c24af903a','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('daccd8df-459b-4bc0-bdf8-906c24af903a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

עם תחילתו של הקיץ ויציאת הילדים לחופש הגדול דוברות מד"א מפרסמת את המדריך המלא להורים על מנת לנקוט את מירב האמצעים למניעת פציעות ופגיעות. כך תשמרו על הילדים בחופשה:

בדומה לכל שנה, עם בוא הקיץ ויציאת הילדים לחופש הגדול, במד״א נערכים לעלייה במקרי הפגיעה בילדים, בני נוער ומבוגרים כתוצאה מסכנות שונות כגון טביעה בים ובבריכות, נזקי שמש, תאונות דרכים, תאונות בבית ועוד.

צוותי מד"א מתכוננים לחופשה וכך מתבקש גם מההורים והילדים, להגביר את תשומת הלב לסכנות הקיץ העלולות להתרחש. להלן המדריך המלא להורים לשמירה על בטיחות ילדיהם בימי הקיץ החמים:

כללי זהירות בחוף הים ובבריכות:

  1. יש לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. במידה והמתרחץ מגיע לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה- אין להיכנס למים.
  2. יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב שאם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.
  3. יש להימנע ממשחקים מסוכנים. אין לשחק "משחקי הטבעה" במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.
  4. דע את יכולותיך- שחה תמיד במים שהם בשליטתך, אל תגיע לאפיסת כוחות. אם חבריך שוחים למרחק רב ממה שאתה רגיל ומסוגל אז אל תצטרף. קח בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. אם התעייפת, צא מהמים, שתה ונוח במקום מוצל.
  5. אין לשחות באזור שובר הגלים, באזור זה עלולות להיווצר מערבולות חזקות שמושכות לקרקעית הים.
  6. הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה מסוכנת.
  7. אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי.
  8. יש לגדר ולסגור כל מעבר לכיוון הבריכה במידה ואין באזור מבוגר שיוכל להשגיח על פעוטות וילדים.
  9. אין לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים.
  10. תינוקות וילדים עד גיל 5 הם אוכלוסייה מועדת לטביעה. עקב מבנה גופם, בו הראש כבד וגדול יחסית לגוף, מרכז משקל גופם גבוה יותר ולכן הם עלולים להתהפך כשראשם קדימה אל תוך מי הבריכה, הים, הגיגית, האמבטיה וכו'. ילדים גם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה אליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.
  11. טביעה מתרחשת תוך רגעים בודדים. מספיקות דקות מעטות מאוד של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. במידה ונכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי שישהה לצידם.
  12. מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של בטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.
  13. יש לוודא כי הילדים מוגנים באופן מלא מפני נזקי השמש. יש להקפיד למרוח אותם בקרם הגנה מתאים, ואף רצוי להלביש תינוקות בבגד ים מלא וארוך על מנת להגן על גופם.

כללי זהירות בעת נסיעה ברכב:

  1. יש לוודא כי כל הילדים חגורים ברכב באופן מלא ובטיחותי עם כיסאות בטיחות מותאמים לגילם ולמשקלם
  2. יש לוודא כי בסמוך לילד, נמצא בקבוק שתיה זמין, על מנת למנוע התייבשות בחום הכבד
  3. יש לוודא כי דלתות הרכב באזור מושבי הילדים נעולות וכי אין באפשרותם לפתוח חלילה  את דלת הרכב תוך כדי נסיעה, מומלץ להשתמש ב'נעילת ילדים'.
  4. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר (גם לא לדקה אחת) חום הרכב מטפס בחום  בעשרות מעלות בדקה, וילד המושאר ברכב סגור נמצא בסכנת חיים מיידית.
  5. ליתר ביטחון השאירו בסמוך לילד ארנק, תיק, או טלפון נייד על מנת לוודא שלא תשכחו אותו בעת הירידה מהרכב.
  6. יש להקפיד ולהיזהר מאבזם חגורות הבטיחות וחפצי מתכת נוספים הרותחים ועלולים לגרום לכוויות קשות.
  7. סעו בזהירות יתרה- הפחיתו בחודשי חופשת הקיץ משמעותית את מהירות הנסיעה. שימו  לב במיוחד לילדים הנמצאים בסמוך לכבישים, בין מכוניות חונות ובאזור מעברי החציה.

כללי זהירות בבית:

  1. הקפידו לנעול באופן קבוע חלונות ודלתות, על מנת למנוע נפילה של ילדים ופעוטות מקומות גבוהות.
  2. הקפידו לנעול או להרחיק מהישג ידם של ילדים חומרי ניקוי שונים וחומרים המסוכנים  לבליעה על ידי הילדים.
  3. הקפידו להשגיח באופן רציף על פעוטות! דקה אחת של חוסר תשומת לב עלולה להוביל לאסון. הקפידו  להרחיק ילדים קטנים מחדר המקלחת ומהאסלות בבית על מנת למנוע החלקה, טביעה או חנק.
  4. הקפידו להרחיק מפעוטות משחקים וצעצועים שניתן לבלוע אותם. בכל מקרה של חנק, חייגו מיידית למוקד מד"א 101 והישמעו להוראות הפאראמדיקים במוקד על להגעת צוותי מד"א למקום.
  5. וודאו כי הילדים שותים כמויות גדולות של מים ואוכלים כפי הנדרש. 

כללי זהירות במהלך טיול:

  1. הקפידו לוודא כי כל בני המשפחה מוגנים כראוי מפני השמש וכי בכל יציאה למסלול טיול  מצוידים כל בני  המשפחה בכמויות גדולות של מים על מנת למנוע התייבשות.
  2. וודאו כל העת כי כל בני המשפחה נמצאים יחד. במידה ואיבדתם את מי מבני המשפחה, נסו לאתרו יחד כשאתם חוזרים באותו מסלול ההליכה.
  3. הימנעו מלשהות באזורי צמחייה עבותה וגבוהה ובשום פנים אל תזיזו סלעים ממקומם. בתקופה זו, מתעוררים הנחשים מתרדמת החורף והכשתם עלולה להיות ארסית ומסוכנת במיוחד. במקרה של הכשת נחש, אין למצוץ את הארס מן הגוף, ויש להימנע ככל האפשר מהזזת הנפגע. עם הכשת הנחש, חייגו מיידית למוקד מד"א בטלפון חירום 101 והישמעו להוראות הפאראמדיקים במוקד. במידת האפשר, יש לנסות ולצלם את הנחש על מנת לוודא את סוגו.
  4. יש להקפיד לקצר מסלולי טיול באופן בטיחותי על מנת להימנע מהישארות בשטח בעת החשיכה. 

מנכל מד"א, אלי בין: ״חודשי הקיץ מועדים לאסונות רבים במיוחד וגובים בכל שנה חיי אדם. אני מבקש מהציבור להקפיד ביתר תשומת לב להנחיות הזהירות, ולזכור כי מספיקה שניה אחת של חוסר תשומת לב שעלולה לגבות מחיר יקר בנפש. יש לזכור כי מרבית התאונות קורות בבית ובסביבתו ועל כן נדרשים ההורים למעורבות גבוהה יותר מהרגיל. אני מאחל לכולם חופשה נעימה ובטוחה״.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה