מסע ה"רונדו" שהשתיק את הצופרים

$(function(){setImageBanner('24df5682-a676-4d41-a7c7-ba5f7328b61e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

הרשת גועשת הבוקר בעקבות הפרעות השינה שחוו התושבים. הדעות מנוגדות, שמחה וגאווה מול כעס ואכזבה. "לילה אחד בשנה לא נורא, השמחה והאור על פניהם היו שווים את עשר דקות הרעש בכל רחוב"

לצד הבגרויות וההכנות לגיוס לצה"ל, עוסקים בימים אלו תלמידי י"ב גם בהפקת מסיבות הסיום המושקעות. אחת מדרכי הבילוי האהובות והנפוצות במיוחד היא הרונדו המסורתי- מסע בכלי רכב מקושטים, המלווה בצפצופים במוזיקה קולנית ובשימוש באביזרים כמו ספריי קצף, הפרחת בועות ועוד.

הרונדו מהווה מושא לדאגה בפני משרד החינוך והורים רבים. התלמידים, נהגים חדשים מטבע הדברים, נוהגים לעתים בפראות, מוציאים את חלקי גופם מהמכוניות הנוסעות ומסכנים את עצמם, את הנהגים האחרים בכביש ואת הולכי הרגל.


המסע המתקיים לרוב בין שכונות הישוב בקרבת בית-הספר, עלול להפר את שלוות התושבים, לא כל שכן כשמדובר בשעות הלילה ולפנות הבוקר, כפי שנוכחנו לשמוע הלילה בגן יבנה.

שמחתם של הצעירים המסיימים שלב בחיים ופוסעים לעבר דרכם החדשה בחיים הבוגרים, ברורה ומבורכת, אך האם יש צורך לפגוע בשנתם של יתר תושבי הישוב לשם כך? הרי שרובנו לא נמהר לצאת מהמיטה עם הפיג'מה ולהצטרף לשיירה הרועשת, כשלפנינו יום עבודה ארוך. ואולי עלינו לנשוך שפתיים לילה אחד בשנה ולהינות מצלצולי השמחה של ילדינו הבוגרים, נוכח המוטיבציה לגלות את העולם הגדול, המבצבצת מבין חיוכיהם, טרם הגייסו לצה"ל לשמור עלינו?

הרשת גועשת הבוקר בעקבות הפרעות השינה שחוו התושבים. הדעות מנוגדות, שמחה וגאווה מול כעס ואכזבה. מה אתם הייתם עושים?

ובכן, לא מעט תושבים נהנו לראות את הבוגרים ומאחלים להם חופשת קיץ נעימה ודרך צלחה: "לילה אחד בשנה לא נורא, השמחה והאור על פניהם היו שווים את עשר דקות הרעש בכל רחוב". "עלו והצליחו בכל מעשה ידיכם, אתם העתיד שלנו, לכו בשלום ותחזרו בשלום, זה מה שהכי חשוב". 

אחרים, טענו לבחירת השעה והמיקום לקיום המסורת: "למה בשלוש לפנות בוקר בתוך הישוב? למה לא באזור התעשיה כדי לא להפריע לאף אחד?"

עוד התלוננו על האפשרות כי רשויות הישוב ליוו את המסע ותמכו בתלמידים: "זו חוצפה לשמה שאנחנו משלמים כל כך הרבה כסף לאגרות ובכל זאת חוקים אינם נאכפים"  

ואילו יתר התושבים, נרתעו לחלוטין מהרעיון והזכירו את חוזר מנכל משרד החינוך בנושא זה, האוסר לערוך מסעות רונדו ומבקש למנוע אותם ע"י מנהלי בתי הספר, המחנכים וההורים. בנוסף, טענו המתנגדים להיבט הבטיחותי. "ישנן דרכים אחרות לסיים 12 שנות לימוד ואחת מהן אינה לסיים בתוך רכב". 

כך כתבה אחת מבוגרות כיתה יב' בשם עמיתיה מבתי הספר "אורט נעמי שמר" ו"אורט רבין" בגן יבנה:

צוות אתר גן יבנה.נט מאחל לכל הבוגרים חופשה מהנה, גיוס קל והצלחה רבה.










---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה