ככה עושים חינוך: מחווה של מחנכת שסחפה מדינה שלמה

$(function(){setImageBanner('05655c43-efa7-4fc1-a326-49a54e26fc44','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

אחד מתלמידי כיתה א'4 בבית-הספר בן גוריון שבגן יבנה, התבייש להרכיב משקפיים, גלו את המהלך המבריק של מחנכת הכיתה שנועד לתמוך בילד והביא גאווה רבה לבי הספר

 

מחנכת כיתה א' בביה"ס בן גוריון  שבגן יבנה, נילי עופרי, יזמה עם תלמידי הכיתה מהלך מבריק, במטרה לעודד תלמיד וחבר שהתבייש להרכיב משקפיים בגאווה.
התלמיד הגיע לבית הספר עם משקפיים חדשים וחווה מבוכה גדולה וחשש לנוכח תגובות חבריו לכיתה. המחנכת נילי ראתה שהוא מסרב להרכיבם והתחבטה עם עמיתה לצוות המורים, אורית יוספוב, כיצד לעזור לילד להתגבר על הקושי.

יחד החליטו  להכריז על "יום משקפיים", ביום שישי האחרון בו כל ילדי הכיתה התבקשו להגיע לכיתה מצויידים במשקפיים כדי לתמוך בו ואכן כך היה. המורה סיפרה לתלמידים את סיפורו של חתול שונה, מרכיב משקפיים בעצמו, שהפך לכוכב רוק. לקינוח התכבדו התלמידים בעוגה עם סימן משקפיים עליו.

הרעיון מעורר ההשראה זכה לתשבוחות רבות, החל מראש המועצה דרור אהרון, דרך הורי ילדים מישובים שונים, ועד חשבון הפייספוק של שר החינוך נפתלי בנט. המקרה אף סוקר בתכנית "הכל כלול" בערוץ 10 בשבוע שעבר וזכה לאלפי צפיות. יום לאחר שידור הכתבה, בשל ההדים החיוביים הרבים שעוררה בכל רחבי הארץ, הגיעו אנשי הערוץ לבית הספר וקיימו עם נילי ראיון טלויזיוני.

תושבי גן יבנה מגיבים:

"כשמדברים על חינוך למניעת אלימות, תמיד עדיף למצוא את הדרך המחבקת, זו שמייצרת קהילה תומכת, שנעים לה ביחד", כותבת אורלי עטיה מגן יבנה.
אורלי, אם לילדה מכיתב א'4 בביה"ס בן גוריון, שמעה על המעשה החינוכי והפיצה בעקבותו סרטון, בו היא מודה ומשבחת את המורה של בתה, נילי עופרי. הסרטון הפך ויראלי במהרה והתנוסס בטלוויזיה ובלא מעט חשבונות פייסבוק של תושבי גן יבנה ומשפיענים.

"שמחה לשמוע שיש מורה כמוך שהיא מחנכת, מורה שהיא בן אדם ה"רואה" את התלמידים, ממש לא מובן מאליו. ישר כח" מגיבה דבורה על המקרה.

  

"הייתי המומה מאלפי התגובות האוהדות" התוודתה נילי. "לא חלמתי שפרסום הפעילות למען ילד אחד תתפוס תאוצה כה גדולה. אני שמחה שריגשתי  ונגעתי לליבותיהם של רבים כל כך. מטרתי הייתה פשוטה- לעזור לילד קטן בכיתה א' להרגיש שלם ובנוח עם עצמו על אף שזקוק למשקפיים וחש שונה. הערך של קבלת השונה והאחר הינו ערך עליון עבורנו ואנו מלמדים את תלמידינו לקבל כל אדם באשר הוא אדם ללא התייחסות לשונות חיצונית.

אני אשמח מאוד לדעת שמעשה זה שזכה לפרסום ימנף עשייה דומה בעתיד ויסיע לילדים להרגיש בנוח עם השונות שלהם.
כולי תקווה שכל ילד וילד ירגיש שלם עם עצמו ויחוש מקובל, אהוב ורצוי. אם נצליח בכך, עבודת הקודש של חינוך ילדינו, הצליחה", סיכמה נילי. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה