פרשת השבוע- שלח

$(function(){setImageBanner('c0867759-2ede-4bdc-9681-9186d6489e59','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

הקב"ה גורם שהחברה תעריך את האדם על פי מעשיו, ונותן הוא את חן האדם בעיני הבריות, כדי שיוכל לשקם את עצמו ולחזק את הבטחון העצמי שלו, זהירות מיוחדת יש לכל אחד להיזהר שלא ירד ברוחו, ובדימוי העצמי שלו.

 

בפרשת השבוע שלח פותחת התורה בסיפור חטא המרגלים, שכשחזרו מלתור את הארץ, הוציאו את דיבת הארץ רעה.
"ויציאו את דיבת הארץ רעה אשר תרו אותה וכו' ונהי בעיננו כחגבים וכן הינו בעיניהם".

וכבר עמדו גדולי המוסר והמפרשים על הלימוד מפרשה זו, כמה כח יש לאדם בדיבורו, ועד כמה צריך הוא להיזהר מלחטא בלשונו, וכמאמר החכם "מוות וחיים ביד הלשון".
החפץ חיים זצ"ל מביא לימוד נוסף חשוב הנלמד מפרשה זו בשם המדרש: אמר הקב"ה ויתרתי לכם על אמרכם "ונהי בעיננו כחגבים", אבל איני מוותר לכם על מה שאמרתם "וכן הינו בעיניהם" וכו'.

הקב"הה מוכן לוותר למרגלים על הוצאת שם רע שהוציאו על ארץ ישראל, על ניסיונם לקרר את העם מלעלות ולרשת את הארץ המובטחת, אבל הוא לא מוכן לוותר להם על ה"דימוי העצמי" השלילי שיצרו הם כלפי עצמם. אחרי שהקב"ה מייקר את ישראל בעיני האומות, וגורם לכלל אומות העולם לפחד ולהעריך את עם ישראל, באים המרגלים ומתארים דימוי עצמי נמוך, "וכן היינו בעיניהם".

מלמדת אותנו התורה כלל חשוב בערך האדם כלפי עצמו. הקב"ה גורם שהחברה תעריך את האדם על פי מעשיו, ונותן הוא את חן האדם בעיני הבריות, כדי שיוכל לשקם את עצמו ולחזק את הבטחון העצמי שלו, זהירות מיוחדת יש לכל אחד להיזהר שלא ירד ברוחו, ובדימוי העצמי שלו.
על אדם להעריך את עצמו ואת היכולות שלו כראוי, על אדם לדעת עד כמה ההשפעה שלו על הסביבה תלויה בדימוי העצמי הנכון שלו, ועל ידי שיעריך את עצמו כראוי יתחזק דימויו ובטחונו האישי, ובכך יוכל להשפיע טוב לכל הסובבים אותו.
שנזכה להעריך את עצמנו כראוי ומכח זה נזכה לחברה מתוקנת ומושלמת, לאהבה ואחווה ושפע של ברכה.

שבת שלום ומבורך. 

כניסת השבת: 19:28
יציאת השבת: 20:31

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה