למה עלינו לבחור בין ביטחון כלכלי לביטחון חיינו כתושבי גן יבנה?

$(function(){setImageBanner('8e71da57-9337-4280-83ac-5a9b2a06d7e4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

"הביטחון הוא סמכות הניתנת לשלטון המרכזי על ידי הסכם לא כתוב בינו לבין האזרח, שמשלם לשם כך מיסים. היום הרשויות המקומיות רוצות לגבות אגרת שמירה ומחר הן ירצו לגבות מהתושבים אגרת פינוי אשפה, סלילת כבישים ואפילו אגרה על האוויר שאנחנו נושמים"

 

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי המזוהה עם מפלגת ישראל ביתנו פנתה לאחרונה לראש מועצת גן יבנה- דרור אהרון, במכתב בו היא קוראת לו להצטרף אליה ולראשי ערים נוספים, ביוזמה להפסקת הגבייה של היטלי השמירה, אותה היא מקדמת משנת 2006. אז, הגישה חברת הכנסת עתירה לבג"ץ במטרה לבטל את גזירת אגרת השמירה, למען תושבי גן יבנה ולמען תושבי רשויות נוספות הנמצאות בהליכי חקיקת חוק עזר וגביית היטלי השמירה.

"הביטחון הוא סמכות הניתנת לשלטון המרכזי על ידי הסכם לא כתוב בינו לבין האזרח, שמשלם לשם כך מיסים. היום הרשויות המקומיות רוצות לגבות אגרת שמירה ומחר הן ירצו לגבות מהתושבים אגרת פינוי אשפה, סלילת כבישים ואפילו אגרה על האוויר שאנחנו נושמים. הגיע הזמן שנפסיק את הכנסת היד השרירותית לכיסי התושבים. אין כל סיבה שהרשויות יגבו מס נוסף מהתושבים על דבר בסיסי כמו ביטחון", מסבירה מלינובסקי.  

דו"ח מבקר המדינה משנת 2005 מתח ביקורת חריפה על השימוש שעשו הרשויות המקומיות בדמי אגרות השמירה. על פי הדו"ח, האגרה שימשה את הרשויות המקומיות במטרה להגדיל את הכנסותיהן. שנה לאחר דו"ח המבקר, עתרה ח"כ יוליה מלינובסקי לבג"ץ (בג"ץ מלינובסקי 7186/06), בעת ששימשה כחברת מועצת העיר חולון, בבקשה לבטל את חוק העזר המאפשר לרשויות המקומיות את גביית האגרה.

בג"ץ קיבל את טענותיה ופסק כי החל משנת 2011 לא יוכלו הרשויות להמשיך בגביית האגרה, עד שמשרד הפנים יקבע הנחיות ברורות בתחום. משרד הפנים קבע כי במשך שנתיים יוכלו הרשויות המקומיות לגבות אגרות והיטלים על שירותי השמירה עד לבחינתם מחדש של חוקי העזר, מאז החוק מאורך כהוראת שעה מדי שנתיים. 

בחודשים האחרונים מתרחבת המחאה ובעזרת לחץ התושבים ומאבקה של ח"כ מלינובסקי, בוטלה גביית האגרה בערים רמת גן ויהוד. צוות אתר גן יבנה.נט קורא לכם, תושבים יקרים, להצטרף למאבק נגד הגזל במיסים עבור תנאי רווחה בסיסיים כמו ביטחון המגיעים לנו כאזרחי מדינת ישראל ותושבי גן יבנה בפרט.

חברת הכנסת מלינובסקי לצוות אתר גן יבנה.נט: "במידה וראש העיר מר דרור אהרון, יהיה מעוניין להמשיך ולהפעיל שירות שמירה בעירו, יוכל לעשות זאת מתקציב הרשות ולא להכניס את ידו לכיסי התושבים. הוראת השעה המאפשרת לרשויות המקומיות לגבות אגרה זו תפוג בסוף שנת 2017 ואני נלחמת על כך שלא תוארך".

תגובת המועצה :

המועצה המקומית גן יבנה קיבלה כדין החלטה בדבר מהלכים מעשיים להגברת ביטחון הציבור. זאת לנוכח מצבים בטחוניים כפי שגן יבנה ידעה לא אחת, כמו גם העובדה שהיא גובלת בשטחים פתוחים ורובה בבנייה צמודה ולכן חשופה יותר לעבירות רכוש.

למטרה זו מפעילה המועצה בין היתר: מערך מצלמות אבטחה ומערכות ממסר טכנולוגיות שחולשים על אתרים מרכזיים וצירי תנועה משמעותיים, מוסדות חינוך ומתקנים הנדסיים וציבוריים, מוקד צופה למעקב אחר המצלמות בזמן אמת, מוקד טלפוני מאויש מתוך גן יבנה, סיירים ושתי ניידות אבטחה. אלו פועלים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

מרכיבים אלה שנותנים בידי הרשות יתרון זמינות ומהירות תגובה אדירים, הוכחו כמכפילי כוח לשירותי הביטחון שניתנו עד כה על ידי המועצה והמשטרה, שאף יורחבו עוד יותר עם פתיחת יחידת השיטור העירוני.

לצורך הפעלת מרכיבים אלו והרחבתם נדרש מימון. כמקובל ברשויות מקומיות רבות אחרות, נחקק חוק עזר עירוני לשמירה ואבטחה, בהתאם להוראות משרד הפנים. כלל חברי המועצה תמכו בחוק, הוא אושר כנדרש על ידי משרד הפנים.

לאור כל האמור, המועצה המקומית גן יבנה דוחה את טענותיה וקריאתה של ח"כ מלינובסקי לבטל את היטל השמירה, שמנוצל בצורה מיטבית, וכל כולו מיועד ללרכישה/הטמעה של מרכיבי ביטחון ישוביים נוספים.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה