של מי המים האלה בכלל?

$(function(){setImageBanner('c859f6ae-ce48-4f16-898e-3d16a8532566','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

פסק הדין קובע: הרשעת שלוש חברות ומנהליהן, על סמך עבירות הסדר כובל ומרמה. הנ"ל סיכמו על חלוקת שוק המים ביניהן. תושבי גן יבנה כמו רשויות מקומיות ועירוניות נוספות, רואים את הצדק, אבל איפה המים? ואיפה הכסף?

עודד שחם, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, הרשיע בשבוע שעבר (יום א', 30.4.17) את נאשמי פרשת קרטל מדי המים במרבית העבירות שיוחסו להם.

במסגרת הקרטל שהחל צעדיו בשנת 2004, חברות המייצרות מדי מים חילקו ביניהן את השוק וקבעו מראש את חלוקת ההתמודדות במכרזים של חברות מים ושל רשויות מקומיות ועירוניות בכל רחבי הארץ, ביניהן גן יבנה, ראשון לציון, באר שבע, נצרת עילית, חיפה, תל אביב, רחובות, ירושלים, רמת השרון, נהריה וקרית גת. בחלק מן המקרים החלוקה הייתה רוחבית, כך שהחברות סיכמו שלא יהוו תחרות אחת לשנייה במוצרים או בשירותים מסוימים.

פסק דינו של שחם בן כ-550 עמודים העוסקים ב-21 אישומים, בהם התייחסות לכל אחד מן המכרזים והתיאומים שביצעו הנאשמים. לבסוף, הרשיע השופט את הנאשמים לדברי המדינה ב-19 אישומים, כאשר ברובם הוא הסתפק בניסיון להסדר כובל או בחלופה לו. החברות הורשעו אף הן. כמו כן, חלק מן הנאשמים הורשעו בעבירות של קבלת דבר במרמה (חלקם בנסיבות מחמירות), שכן הקרטלים הבלתי-חוקיים אפשרו את זכיית החברות שאותן ניהלו.
 

מנכ"ל מדי מים רימונים, יעקב ג'רבי, הורשע בתשע עבירות של הסדר כובל ובשתי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. ניצן כהן, שהיה מנכ"ל מפעל ארד מדי מים, הורשע בשלוש עבירות של הסדר כובל, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובקבלת דבר במרמה. אייל הדר, מנהל תיקי לקוחות באותו מפעל, הורשע בעבירה אחת של הסדר כובל. דניאל בן-עזרא, מנהל בחברת מד מים רימונים, הורשע בשלוש עבירות של הסדר כובל. עו"ד אריאל ג'רבי הורשע בעבירה אחת של סיוע להסדר כובל, ואילו רועי פייגן הורשע בעבירה אחת של קבלת דבר במרמה.

אבי בן-דרור, מנכ"ל חברת "ארם" שבבעלות ארד השייכת לקיבוץ דליה, הורשע בשמונה עבירות של הסדר כובל ובחמש עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מוטק ויארניק, שהיה מנהל בחברת מדי ורד, הורשע ב-17 עבירות של הסדר כובל ובשלוש עבירות של קבלת דבר במרמה. מנכ"ל מדי ורד, יעקב צויגנבוים, הורשע בחמש עבירות של הסדר כובל ובעבירה אחת של קבלת דבר במרמה. 


---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה