חיים בסרט: עד כמה באמת אתם מכירים את החברים שלכם?

$(function(){setImageBanner('bbb53367-54b6-40d1-9d91-3efb64773a93','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26400,'Image','');})

"זרים מושלמים", הסרט האיטלקי החדש שמחכה לכם באולמות הקולנוע, מעלה לדיון סוגיות כמו סודות, שקרים, ועד כמה אנחנו חשופים בפני האנשים הקרובים אלינו ביותר

מאת: אדר טל

"זרים מושלמים", איטליה 2016, אורך הסרט: 97 דקות

על מה הסרט: לכולנו יש שלושה סוגי חיים: ציבוריים, פרטיים וסודיים. החיים הסודיים שלנו נמצאים היום בטלפונים החכמים שלנו. מה היה קורה אם אלה היו משתפים בכל הסודות שצפונים בהם?

מתוך הסרט

מפגש ארוחת ערב של חברים, הופך למשחק מסוכן, כשהם נענים לאתגר להניח את הסמארטפונים על השולחן, בידיעה שמכאן ואילך כל הודעה ושיחה יהיו גלויים לכל. עד מהרה מסתבכים העניינים, כשהנוכחים מגלים כמה מעט הם באמת יודעים איש על רעהו.

הסרט זכה בשלל פרסים באיטליה, ביניהם פרס הסרט הטוב ביותר ופרס התסריט הטוב ביותר באוסקר האיטלקי.

מתוך הסרט

מי על המסך: ג'יוזפה בטיסטון, אנה פוג'ליטה, מרקו ג'יליאני, אדוארדו לאו, ולריו מסטאנדריאה, בנדטה פורקרולי, אלבה רורוואכר, קסיה סמוטניאק. 

מי מאחורי הקלעים: בימוי ורעיון - פאולו ג'נובזה, תסריט - פיליפו בולוניה, פאלו קוסטלה, פאולו ג'נובזה, פאולה מאמיני, רולנדו רבלו.

מה חשבנו?

אז חשבתם פעם כמה טוב אתם באמת מכירים את האנשים הקרובים אליכם? את החברים הטובים, את בני הזוג, את הילדים? על הפער המלחיץ הזה בין מה שאנחנו בטוחים שאנחנו יודעים, לבין מה שבפועל אנחנו יודעים, בנוי הסרט "זרים מושלמים".

קבוצה של חברים ותיקים נפגשת לארוחת ערב, שלושה זוגות פלוס גבר שמגיע לבד. הגברים הם חברי ילדות, הנשים כבר גם חברות בעצמן. מה כבר יכול לקרות חוץ מערב של אוכל איטלקי משובח? אז זהו, שהרבה. כשאחת הנשים מציעה משחק במהלכו כל ההודעות והשיחות שיגיעו לניידים של כל אחד יהיו גלויות ופתוחות לעיני כל החבורה, נעשה מעניין, אולי אפילו יותר מדי מענין.

האם באמת לכל אחד בעולם יש איזה סוד? לפי הסרט התשובה חיובית, וזה משחק שאתם לא בטוחים שתרצו לשחק בו. כי אצל החבורה הזו, לא רק שלכל אחד יש סוד, אלא שהסודות שלהם יזעזעו את אמות הסיפים של החבורה, ובסופו של הערב יותירו אותה מפורקת לרסיסים.

מתוך הסרט

היה מרתק לצפות בחשיפה ההדרגתית של כל דמות ככל שהערב והמשחק התקדמו. בלי ספוילרים, אבל אנחנו מדברים פה על הסודות הגדולים ביותר שאפשר לחשוב עליהם - רומן או שניים, משא כבד מנשוא שזוג אחד סוחב וכל אחד מבני הזוג מוצא לו פורקן כלשהוא מחוץ לזוגיות, לחבר נוסף יש סוד כואב ועמוק. באופן כללי, הצופה מוצא את עצמו נובר בתוכו פנימה ותוהה: האם גם החיים החברתיים שלי בנויים על סודות ושקרים? והזוגיות? ולשם מה היה נחוץ המשחק הזה, האם לא מוטב שכולנו נמשיך בפסאדה הרגילה ולא ניחשף ככה?

משחק ותסריט משובחים, דמויות מעוררות הזדהות ואמינות, ובניגוד למה שמתאפשר במציאות, גם הזדמנות לחוות את הצד השני של המטבע, כלומר לעצור את "הסרט" ולחזור אחורה לדקות לפני שהכל התפורר ללא תקנה - הופכים את הסרט לגאוני ומעורר מחשבה.

למי: לכל מי שאוהב סרטים שיגרמו לו לתהות על מורכבות החיים בעידן הנוכחי, שבצד ההתקדמות הטכנולוגית, עלולה להוביל לכל כך הרבה כאב וחשיכה.

בשורה התחתונה: סרט מהסוג הכי טוב שיש, כזה שמתהלכים איתו עוד ימים אחר כך בתוך הראש.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה